نام شما:
ایمیل مقصد:

اجازه دادن به شما «شايد وقتي ديگر»! برگزاري همايش انتخاباتي شوراي اصلاحات در ابهام

اجازه دادن به شما «شايد وقتي ديگر»! برگزاري همايش انتخاباتي شوراي اصلاحات در ابهام


گروه: اخبار ووقایع استان خراسان رضوی
تاریخ درج: 1391/10/21
نویسنده: مدیر سایت
تعداد بازدید: 0

 

گروه سياسي: برخي خبرها و همچنين اظهارات برخي فعالان حاشيه نشين اصلاح‌طلبان از جدي‌تر شدن عدم برگزاري همايش انتخاباتي شوراي هماهنگي اصلاحات حكايت دارد.
برگزاري همايش انتخاباتي شوراي اصلاحات در ابهام
به گزارش خبرنگار سياسي بهارنيوز، برگزاري اين همايش كه قرار بود در روزهاي پاياني دي ماه جاري برگزار شود به دليل چند مشكل، در ابهام قرار گرفته است.
از يك سو و درحاليكه مسئولان اين شورا موضوع برگزاري همايش خود را به وزارت كشور كتبا اطلاع داده اند اما تاكنون هيچگونه پاسخ رسمي دريافت نكرده‌اند.
طيفي از اعضاي شورا اين موضوع را به اين شكل ارزيابي كرده‌اند كه اصولا برگزاري همايش نياز به گرفتن مجوز ندارد و موضوع را صرفا جهت اطلاع به وزارت كشور اعلام كرده‌ايم اما تاكنون مسئولان اين وزارتخانه هيچگونه واكنشي به اصل برگزاري همايش نداشته اند.
در همين حال به نظر مي رسد در حاليكه قرار است محور انتخاباتي اصلاح‌طلبان سيدمحمد خاتمي باشد (چه به عنوان كانديدا يا رهبري معنوي) به برخي فعالان سياسي اصلاح‌طلب سيگنال‌هايي ارسال شده كه حتي در صورت موافقت با برگزاري چنين همايشي؛ خاتمي حق شركت و سخنراني در آن را ندارد چه برسد به اينكه بخواهيد او را به عنوان يكي از كانديداهاي احتمالي در نظر داشته باشيد. البته برخي شروط و اما و اگرهاي ديگر نيز در راه برگزاري اين همايش وجود دارد كه عملا باعث شده است طيف گسترده‌اي از اعضاي شورا نسبت به برگزاري آن در صورت وجود چنين موانعي دلسرد شوند. آنها صراحت مي‌گويند وقتي حتي آقاي خاتمي براي سخنراني هم اجازه شركت نيابد، اصولا برگزاري چنين جلسه‌اي چه معنا و محتوايي خواهد داشت. به جز اينكه قائل به اين نظريه باشيم كه از بين اصولگرايان براي همايش خود سخنران دعوت و با آنان بر سر اجماع و تعيين كانديداي اصلاح‌طلبان مشاوره كنيم!
در همين راستا، شخص خاتمي نيز طي دو هفته اخير و در پي اطلاع از عزمي جدي مبني بر عدم اجراي هيچيك از مسائل مورد نظر همچون وضعيت زندانيان سياسي و دو كانديداي اصلاح‌طلبان در دوره گذشته انتخابات رياست‌جمهوري به شدت نسبت به حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات آتي كم اميد شده كه آخرين مورد رسانه‌اي شده آن اظهاراتشان در ديدار با يك سايت اصولگراي منتقد بوده مبني بر اينكه: «شرایط حضور اصلاح‌طلبان به عنوان کاندیدا دادن چندان فراهم نیست و چشم اندازی هم برای فراهم آمدنش نمی بینم». در همين حال خبرنگار ما مطلع شد آقاي خاتمي خصوصا از روز گذشته، نسبت به هرگونه تحرك انتخاباتي اصلاح‌طلبان ابراز نوميدي كرده است.

مجموعه اين شرايط عملا باعث شده تا اصلاح‌طلبان به احتمال زياد همچنان ترجيح بدهند كه همچون ۳ ساله اخير به سكوت و حاشيه‌نشيني خود ادامه بدهند، وقتي پس از سه سال حتي نتوانند يك جلسه انتخاباتي برگزار كنند.
اين در حاليست كه با شدت يافتن موضوع عدم برپايي همايش اصلاح‌طلبان، طيفي كه در جامعه به اصلاح‌طلبان بدلي معروف شده‌اند از روز گذشته فعاليت خود را براي برگزاري چنين همايشي در اسفندماه آغاز كرده‌اند، و اين درحاليست كه اين گروه ماه گذشته نيز چنين همايشي را برپا كرده بود. فعالتر شدن رسانه‌اي اين طيف (جبهه مردمسالاري) در سايت‌ها و خبرگزاري‌هاي اصولگرايان از روز گذشته با اعلام اينكه كواكبيان رييس اين مجموعه و حق‌شناس مسئول انتخاباتي آن است، عملا پيام خاصي را به بدنه اصلي اصلاحات (با محوريت خاتمي) مي‌دهد: اجازه دادن به شما شايد وقتي ديگر!
 
گرچه همه اينها به خودي خود نشان دهنده نگراني عميق از ورود خاتمي به عنوان كانديداست و بر همين اساس است كه طيفي از اصلاح‌طلبان معتقدند خاتمي حتي بدون برگزاري همايش و سخنراني و تبليعات نيز از شانس‌هاي مسلم است لذا بايد در مواجهه با اصولگرايان تندرو كه خواب عدم شركت اصلاح‌طلبان را براي خود تعبير كرده‌اند با برگ برنده خودمان خوابشان را آشفته كنيم. برگ برنده‌اي به نام سيد خندان، كه البته مدتهاست ديگر خنده را در چهره اش كمتر مي‌يابيد. و اين قصه ادامه دارد!

 

Share/Save/Bookmark

 

 
۱۳۹۱-۱۰-۲۰ ۱۰:۰۳:۰۷
حق همه گروههای سیاسیِ ملتزم به قانون است که در انتخابات شرکت کنند.
 
یک نسل سومی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۰-۲۰ ۲۳:۴۰:۰۹
هر طور شده باید آقای خاتمی بیاد . چون دیگه داریم از این مملکت ناامید میشیم. (19756)
 
نسيم
۱۳۹۱-۱۰-۲۰ ۱۰:۰۵:۴۷
نگراني عميق از ورود خاتمي به عنوان كانديداست و بر همين اساس است كه طيفي از اصلاح‌طلبان معتقدند خاتمي حتي بدون برگزاري همايش و سخنراني و تبليعات نيز از شانس‌هاي مسلم است لذا بايد در مواجهه با اصولگرايان تندرو كه خواب عدم شركت اصلاح‌طلبان را براي خود تعبير كرده‌اند با برگ برنده خودمان خوابشان را آشفته كنيم.
 
tardid
۱۳۹۱-۱۰-۲۰ ۱۳:۳۹:۵۱
خوب ببينيد من طرفدار جريان اصلاحاتم.وقتی به حزب و شخص موردعلاقم اجازه ی حضور نمیدن پس درواقع آزاديه انتخاب رو از من گرفتن.پس با اين حال آيا انگيزه ای برای رأی دادن می مونه؟
 
۱۳۹۱-۱۰-۲۰ ۱۵:۵۲:۴۱
هزار تا مثبت + (19606)
 
۱۳۹۱-۱۰-۲۰ ۱۴:۴۰:۳۴
خودتونو گول نزنید محاله شورای نگهبان صلاحیت آقای خاتمی رو تایید کنه . اصلا نمی گذارند که او در انتخابات ثبت نام کند چه برسد به تایید صلاحیت . خودتونو گول نزنید
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۰-۲۰ ۱۵:۱۸:۰۵
.....و اجازه ورود به خاتمی رو نمی دن چون می دونن اگه بیاد......!!
 
United States
۱۳۹۱-۱۰-۲۰ ۱۶:۵۳:۰۳
هر چقدر فشار بیاورند باز هم باید اصلاح طلبها پیگیر باشند و درخواست بدهند چون از دست دادن انتخابات امسال خیلی ضرر به اصلاحات تحمیل میکنه!!!!
 
۱۳۹۱-۱۰-۲۰ ۱۹:۵۶:۳۲
بهتره اصلاح طلبآن این انتخاباتو رها کنن
 
ابراهیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۰-۲۰ ۲۳:۱۷:۲۴
این فشار هابه خاطراین است که آقای خاتمی به میدان نیایدچون اگه بیادباان جایکاهی که دربین مردم دارداگرر دصلاحیت کنند .....زیرسوال میروندواگرتاییدصلاحیت کنندپیروزیش حتمی است پس حتمابایدبیایدکه هردوحالت به نفع اصلاحهات ومردم است
 
دهقانی
۱۳۹۱-۱۰-۲۰ ۲۳:۳۸:۲۷
باآمدن آقای خاتمی ایران تا 8 سال دیگربیمه خواهدشد.این آقایانی که اززبان مردم حرف می زنند مثل اینکه وکیل مردمند اجازه دهند خاتمی بیایدتا ببینندمردم کی را قبول دارند.اگرخاتمی را تاییدنکنندحضورمردم بسیارکمرنگ خواهدشد و .....
بستن http://www.modarair.com/news/مرکز/اصلاحات.html
مطالب مرتبطمطالب مرتبط:
بازديد کل : 497604     
تمام حقوق مادی و معنوی محفوظ و متعلق به سايت بنياد مدارا و تدبير مردم ایران ( تأسیس: سال 1384 ) می باشد.
نام شما:
ایمیل مقصد: