نام شما:
ایمیل مقصد:

میرلوحی، سخنگوی ستاد ائتلاف تهران اصلاح‌طلبان: نتیجه انتخابات، رقبای اصلاح‌طلبان را حیران می‌کند/ لیست اصلاح طلبان و حامیان دولت در استان خراسان رضوی

میرلوحی، سخنگوی ستاد ائتلاف تهران اصلاح‌طلبان: نتیجه انتخابات، رقبای اصلاح‌طلبان را حیران می‌کند/ لیست اصلاح طلبان و حامیان دولت در استان خراسان رضوی


گروه: اخبار ووقایع استان خراسان رضوی
تاریخ درج: 1394/12/4
نویسنده: مدیر سایت
تعداد بازدید: 0

سخنگوی ستاد ائتلاف تهران اصلاح‌طلبان با تاکید بر اینکه نتیجه انتخابات مجالس خبرگان و شورای اسلامی برای رقیبان اصلاح‌طلبان حیران‌کننده خواهد بود، گفت: معتقدیم مردم کاری را که در انتخابات ریاست جمهوری ۹۲ انجام دادند در انتخابات ۷ اسفند تکمیل می‌کنند.عضو شورای سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان همچنین با این اعتقاد که با شرایط فعلی رقابت انتخاباتی اصولگرایان باید برای مدتی به استراحت بروند گفت که اصلاح‌طلبان و حامیان دولت با دوراندیشی و تدبیر و در چارچوب‌هایی به ارائه لیست‌های مشترک در سراسر کشور پرداخته‌اند.تدبیر۲۴ :سید محمود میرلوحی در گفت‌وگوی اختصاصی با «آستان»، به تحلیل فضای انتخابات مجلس پرداخت:

به نظر شما در انتخابات مجلس رقابت بیشتر بین کدام‌یک از جریان‌های سیاسی است؟

رقابت در این انتخابات دو قطبی یعنی بین جریان اصلاح‌طلبان و حامیان دولت و اصولگرایان نزدیک به جبهه پایداری است؛ البته تلاش‌هایی می‌شود تا رقابت سه ضلعی شود که فکر نمی‌کنم این اتفاق رخ دهد.

در مجموع ارزیابی‌ها حکایت از آن دارد که تقریبا وضع جریان اصلاحات و حامیان دولت در شهر تهران خوب است. جریان مقابل از پایداری و موتلفه و ائتلاف اصولگرایان نیز جایگاه و پایگاه خود را دارند.

شما از جریان سوم نام بردید، این جریان شامل چه کسانی می شوند؟

جریان سوم افرادی همچون آقای مطهری و لیست ایشان است که هم آقای مطهری و بسیاری از افراد در لیست صدای ملت در لیست اصلاح‌طلبان هستند به همین دلیل فکر می‌کنم که آن‌ها نیز به سمت جریان اصلاح‌طلبان و حامیان دولت می‌آیند. به عبارت دیگر جریان سوم با اصلاح‌طلبان یکی است به طوری که همه فعالیت‌ها در سطح کشور و در حوزه‌های انتخابیه تحت عنوان اصلاح‌طلبان و حامیان دولت انجام می‌شود.

آیا رد صلاحیت ها باعث ائتلاف میان اصلاح طلبان و حامیان دولت شده است؟

خیر، چون ما قبل از این بحث‌ها هم با یکدیگر بودیم و در جریان رد صلاحیت‌ها به دلیل ابتلا شده به یک سرنوشت، نزدیک‌تر و متحدتر شدیم چون فهمیدیم که آن‌ها نمی‌خواستند با هم متحد شویم و از قبل این اتحاد سهم قابل توجهی از مجلس دهم را در دست گیریم.

گام اول ائتلاف در سال ۹۲ برداشته شد و این انتخابات گام دوم است، این روند طی دو سال و نیم گذشته بین حامیان دولت و اصلاح‌طلبان وجود داشته و ادامه دارد. البته ما دوست نداشتیم که رد صلاحیت‌ها با این وسعت و شکل سیاسی رخ ندهد ولی باز هم با پیش‌بینی این روزها و با تعریف و انتخاب دیدگاه و اهداف مشترک و چارچوب‌ها و راهبردها فعالیتمان را به خوبی ادامه دادیم که در نهایت منجر به انتشار لیست ۳۰ نفره جریان اصلاحات و حامیان دولت شد.

پیش‌بینی ما طبق اخبار و ارزیابی‌ها از سراسر کشور این است که اگر وضع به همین منوال طی شود جریان اصولگرایی باید مدتی به استراحت برود!

این صحبت‌های شما در حالی است که اصولگرایان نیز به وحدت رسیده و در کشور لیست‌های مختلفی تحت عنوان ائتلاف منتشر کرده‌اند؟

لیست‌های ائتلاف در حالی منتشر شده که در کنار آن لیست‌های جداگانه‌ای از اصولگرایان در حال انتشار که این هم حکایت از انشقاق بین اصولگرایان دارد. در این لیست‌ها افراید همچون لاریجانی و مطهری نیستند یا اصولگرایان دیگری همچون ناطق نوری حمایت نکرده‌اند؛ لیستی که بیشتر تبدیل به جبهه پایداری شده و بیشتر کاندیداهای ائتلاف از اعضای این جبهه هستند؛ واقعیت این است که دیگر اصولگرایی به مفهوم سال ۸۶ و اتحاد بین آن‌ها وجود ندارد زمانی که در آن آقای لاریحانی دبیر شورای امنیت دولت احمدی‌نژاد بود و قالیباف و ولایتی و امثالهم هم با یکدیگر همراه و همگام بودند، فاصله‌ها و دیدگاه‌های آن‌ها خیلی زیاد شده است.

به نظرم آقایان باید با تغییر تابلوی اصولگرایی، اصولگرایی جدیدی نامگذاری کنند چون اصولگرایی که درآن بزرگان اصولگرا حضور ندارند چه معنایی دارد؟ در این ائتلاف نه احمدی‌نژاد که دولتش با تابلوی اصولگرایی روی کار آمد و نه بزرگان قبل او از جریان راست و جبهه پیروان امام و رهبری نیستند.

فکر کنم همان‌طور که اصلاح‌طلبان نام خود را تغییر دادند، اصولگرایان هم باید نام دیگری بگذارند. ما الان اصلاحات و حامیان دولت هستیم که در آن شخصیت‌هایی مثل مطهری می‌آیند و با همکاری خودشان را در این فضا تعریف می‌کنند؛ موضوعی که به دلیل گسترده شدن دامنه اصلاحات است.

این گستردگی به حدی است که شورای هماهنگی اصلاحات از ۱۵ حزب به ۲۵ حزب رسیده است و با شخصیت‌های حقیقی تحت عنوان شورای راهبردی و سیاستگذاری و ۴۰ نفر عضو شورای عالی فعالیت‌هایش را انجام می‌دهد. در استان‌ها هم تمامی مدیران سابق ملی از وزار معاونان وزار استانداران نمایندگان ادوار احزاب و شخصیت‌های محلی همگی عضو این جریان هستند. این شبکه تنومند و گسترده در مقابل اصولگرایانی است که شرایطش درهر منطقه متفاوت است و شبیه به رنگین کمانی است.

ارزیابی شما از ترکیب مجلس دهم چیست؟

تمامی تلاش ما این است که انتخابات ۷ اسفند ادامه راه انتخابات ریاست جمهوری ۹۲ باشد و معتقدیم مردم همان کاری که در سال ۹۲ کردند در این انتخابات نیز انجام می دهند و مهندسی و برنامه جریان رد صلاحیت کننده را به هم می ریزند وموجی راه می‌افتد. در شرایطی که آن‌ها در خبرگان حتی به نوه امام هم کم مهری کردند و دیگر شخصیت‌های معتبر کشور را به بهانه‌هایی رد صلاحیت کردند، فکر می‌کنیم که موجی در بین مردم شکل می‌گیرد و مشابه انتخابات ۹۲ نتیجه برای رقیبان حیران‌کننده خواهد بود

بستن http://www.modarair.com/news/مرکز/1394-12-04-13-32-11.html
مطالب مرتبطمطالب مرتبط:
بازديد کل : 497604     
تمام حقوق مادی و معنوی محفوظ و متعلق به سايت بنياد مدارا و تدبير مردم ایران ( تأسیس: سال 1384 ) می باشد.
نام شما:
ایمیل مقصد: