نام شما:
ایمیل مقصد:

 در خراسان رضوی؛ سازمان مدیریت وبرنامه ریزی به طور رسمی کار خود را آغاز کرد

در خراسان رضوی؛ سازمان مدیریت وبرنامه ریزی به طور رسمی کار خود را آغاز کرد


گروه: اخبار ووقایع استان خراسان رضوی
تاریخ درج: 1394/6/21
نویسنده: مدیر سایت
تعداد بازدید: 0

مشهد- در مراسمی که امروز با حضور معاون امور مجلس و استان های سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و مسئولان محلی برگزار شد سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی فعالیت رسمی خود را آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، معاون امور مجلس و استان های سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در این مراسم با اشاره به لزوم احیای سازمان مدیریت و برنامه ریزی در کشور گفت: این سازمان با تفویض حداکثری اختیارات خود به استان ها زمینه رشد و توسعه زیربنایی کشور را فراهم می کند.
علیرضا صالح افزود: سازمان مدیریت و برنامه ریزی با نظارت بر پروژه های عمرانی و چگونگی تخصیص اعتبارات زمینه تکمیل پروژه های با پیشرفت فیزیکی بالا را تا پایان سال ۹۵ فراهم کرده و از کلنگ زنی طرح های جدید جلوگیری می کند.
وی با اشاره به اینکه همه فعالیت‌های دولت در سرمایه‌گذاری‌ها بر اساس بستر و محور اقتصاد مقاومتی است ادامه داد: با وجود اینکه
برجام هنوز در حال بررسی است اما هیئت‌های اروپایی برای سرمایه‌گذاری وارد کشور شده‌اند و رغبت زیادی برای سرمایه گذاری نشان می دهند.
وی با اشاره به وضعیت کشور در دوران پسا تحریم اظهار کرد: تیم مذاکره‌ کننده با اقداماتی که انجام داد توانست فضای امید را در کشور ایجاد کرده و شرایطی را فراهم ‌آورد که تصمیم‌‌گذاری‌ها به درستی انجام شود.
صالح بیان کرد: یکی از اقداماتی که دولت و مجلس و به تبع آن سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی دنبال می‌کند این است که خود را برای شرایط پساتحریم آماده می‌کند.
وی اظهار داشت: برنامه‌های دولت به گونه‌ای است که علاوه بر ایجاد فضای توسعه برای سرمایه‌گذاری بر روی حجم نقدینگی نیز کار می‌کند و لذا در همین راستا در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به دنبال راه حل‌هایی برای بهره وری حداکثرسرمایه‌گذاری و نقدینگی بخش خصوصی هستیم.
سازمان مدیریت و برنامه ریزی حلقه مفقوده برنامه ریزی های کلان
استاندار خراسان رضوی نیز در این مراسم با بیان اینکه آغاز به کار مجدد سازمان مدیریت یکی از وعده های انتخاباتی عملی شده دکتر روحانی است افزود: پیگیری و نظارت برنامه های مصوب برای رسیدن به اهداف توسعه و زیربنایی از جمله مهمترین سیاست های تشکیل سازمان مدیریت و برنامه ریزی است.
علیرضا رشیدیان ادامه داد: این سازمان با همکاری مجلس شورای اسلامی و دولت برای پیگیری برنامه های توسعه ای از طریق تفکر و عقلانیت تجدید حیات یافت.
وی با اشاره به اینکه در شرایط پسا تحریم سازمان مدیریت و برنامه ریزی حلقه مفقوده برنامه ریزی های کلان و تقسیم اعتبارات بود، اظهار داشت: در خراسان رضوی با وجود ظرفیت های ویژه در زمینه های مختلف اقتصادی و فرهنگی می توان با آغاز به کار این سازمان اجرای برنامه های توسعه ای را سرعت بخشید.
وی با تاکید بر این موضوع که سازمان مدیریت نقش محوری در نظارت بر برنامه های مصوب استان دارد ادامه داد: تمام تلاش دولت یازدهم تحقق منویات مقام معظم رهبری در راستای برنامه ریزی بر اساس تعقل، تفکر در پرتو قانون اساسی با هدف رسیدن به برنامه های تدوین شده در چشم انداز توسعه کشور است.
وی با بیان اینکه برنامه های توسعه پنج ساله کشور بر اساس سند چشم انداز تدوین می شود، افزود: در آخرین سال اجرای برنامه پنجم توسعه،  دولت تدبیر و امید توانسته تورم و رکود را با اتخاذ سیاست های مثبت اقتصادی کاهش دهد.
استاندار خراسان رضوی بر لزوم آسیب شناسی عدم تحقق کامل اهداف مدون در برنامه پنجم توسعه تاکید وخاطرنشان کرد: با بهره گیری از خرد جمعی و در نظر گرفتن امکانات موجود،   زمینه رسیدن به شرایط مطلوب رشد و توسعه فراهم می شود.

استاندار گفت: با پیروی از سیاست های اقتصاد مقاومتی شرایط عبور از رکود و مذاکره مقتدارنه با کشورهای ۱+۵ فراهم شد و جنگ روانی دشمنان  علیه کشور ناکام ماند

بستن http://www.modarair.com/news/مرکز/1394-06-21-10-59-02.html
مطالب مرتبطمطالب مرتبط:
بازديد کل : 496069     
تمام حقوق مادی و معنوی محفوظ و متعلق به سايت بنياد مدارا و تدبير مردم ایران ( تأسیس: سال 1384 ) می باشد.
نام شما:
ایمیل مقصد: