نام شما:
ایمیل مقصد:

پیام رئیس دولت اصلاحات به كنگره؛ گزارش نخستین کنگره حزب ندای ایرانیان

پیام رئیس دولت اصلاحات به كنگره؛ گزارش نخستین کنگره حزب ندای ایرانیان


گروه: اخبار ووقایع استان خراسان رضوی
تاریخ درج: 1393/12/10
نویسنده: مدیر سایت
تعداد بازدید: 0

سایت حزب تازه تاسيس ندای ایرانیان؛ گزارش نخستین کنگره اين حزب را به شرح زير گزارش كرده است: مراسم با قرائت قرآن توسط استاد کریم منصوری آغاز شد. در ادامه، سامان بختیاری رئیس ستاد برگزاری کنگره حزب ندای ایرانیان ضمن خوشامد گویی خدمت حضار و میهمانان؛ گزارشی از روند آغاز برنامه‌ها را ارائه کرد.

پیام رئیس دولت اصلاحات به حزب ندای ایرانیان

در ادامه ساعده سیما عضو موسس حزب ندای ایرانیان، پیام سيدمحمد خاتمي رئیس دولت اصلاحات را قرائت کرد در بخشی از این پیام آمده است:
فراروی ملت شریف ایران که با انقلاب بزرگ اسلامی وارد مرحله تازه‌ای از تاریخ پر فراز و نشیب خود شده است، ‌ فرصت‌های فراوان و نیز تهدید‌های زیادی وجود دارد. خدا را سپاسگزاریم که در جهان آشفته کنونی و به خصوص اوضاع نگران کننده منطقه، ایران از ثبات و امنیت برخوردارد است. گرچه همچنان تهدیدهای فراوان به خصوص از سوی قدرت‌هایی که انقلاب اسلامی را مانع تامین........ خود در ایران و منطقه می‌دانند وجود دارد. در عین هوشیاری در برابر تهدید‌ها باید در درون نیز همگان بکوشیم که فضای سیر به سوی آرمان‌های اصیل انقلاب و از جمله حاکمیت مردم بر سونوشت خود و همه لوازم پایدار شدن جمهوری اسلامی که دست آورد این انقلاب است تقویت شود و آزادی‌های اساسی تامین گردد و حکومت خود را پاسخگوی مردم بداند و از همه نیرو‌ها برای پیشرفت همه جانبه کشور و تامین حقوق اساسی ملت و ریشه کن کردن فقر و فساد بهره گیری کند و به یاری حضرت پروردگار و کشور به سلامتی مرحله گذار به فضای آزاد و اعتماد و حاکمیت عقلانیت را طی کند.
آنچه مهم است همبستگی ملی و پافشاری بر منافع اصیل و ارزش‌هایی است که هم انقلاب را پدید آورده است و هم عامل اصلی استواری و پیشرفت کشور و ملت است. در ایران گرایش‌ها و رویکردهای متفاوتی نسبت به مسایل در عرصه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی وجود دارد و آنچه باید مد نظر باشد اینکه اختلاف‌ها لطمه‌ای به وحدت پیرامون اصول و ارزش‌های اصیل و دفاع از حقوق مردم و تامین منافع و مصالح ملی نزد.

ایران عزیز به همه نیرو‌ها و اندیشه‌ها و توان‌هایی که می‌توانند و باید در چارچوب قانون اساسی عمل کنند نیاز دارد و پیش و بیش از همه حاکمیت و نیز گروه‌ها و جریان‌های سیاسی باید به قانون و حقوق مردم و منافع ملی پایبند باشد. در این عرصه، تنوع عامل پویایی و اصلاح اندیشه‌ها و راهکارهاست و باید زمینه حضورهمگان با هر گرایش و رویکردی فراهم باشد تا بتوانند در فضای امن و آزاد به وظیفه خود عمل کنند. با استقبال از حضور «حزب ندای ایرانیان» در عرصه برای همه کسانی که دلسوز ملک و ملت‌اند و سربلندی کشور و عزت مردم و حل مشکلات را به صورت اصولی می‌خواهند آرزوی کامروایی می‌کنم و امیدوارم اولین همایش سراسری حزب ندای ایرانیان برای اعضا و هواداران محترم کشور منشا خیر باشد.

سخنرانی مجید فراهانی

دکتر فراهانی به عنوان نخستین سخنران کنگره حزب ندای ایرانیان در سخنرانی خود گفت: حفظ اعتماد ملی مهم‌ترین سرمایه در نظام است، مردم سالاری توسعه و ارتقا اعتماد عمومی جز با وحدت نتیجه نمی‌دهد.مردم با گوشت و پوست خود سختی‌های ٨ سال ریاست جمهوری احمدی‌نژاد حس کردندمقایسه قیمت نفت در زمان دولت اصلاحات و احمدی‌نژاد گویای فعالیت‌ها بوده استبودجه دولت احمدی‌نژاد به اندازه بودجه سه دولت میرحسین موسوی، ایت الله هاشمی و دولت اصلاحات بوده است و با این وجود کمترین رشد اقتصادی را در دولت احمدی‌نژاد داشتیم دولت احمدی‌نژاد را باید دولت تعطیلی و انحلال نامیددولت احمدی‌نژاد را باید دولت تعطیلی و انحلال نامیدفراهانی: ما در اغاز راه نو اصلاح‌گری و نه در پایان ان هستیم، راه پر افتخار اصلاحات ارمان ماست.

در آغاز راه نو اصلاح‌طلبی هستیم و ادامه‌دهندهٔ راه اصلاح‌طلبی خواهیم بود.
مجید فراهانی در اولین کنگره سراسری حزب ندای ایرانیان اظهار کرد: امروز که ۳۶ سال از انقلاب با رهبری امام (ره) می‌گذرد معتقدیم حفظ اعتماد عمومی کشور عظیم‌ترین سرمایهٔ کشور است. همین سرمایه امام (ره) را قادر ساخت که مردمی‌ترین انقلاب قرن را ایجاد کند.

وی ادامه داد: اعتماد عمومی در سه محور صیانت از منابع ملی تلاش برای از بین بردن توسعه نیافتگی و تلاش در جهت آشتی ملی است. اساس حرکت ما در حزب ندای ایرانیان بر تحقق آرمانهای ملت از جمله مردم‌سالاری و اعتماد عمومی از طریق اعتماد ملی است. فراهانی تصریح کرد: ‌ مردم‌سالاری و توسعه و اعتماد عمومی چیزی است که در ۸ سال دوران آقای احمدی‌نژاد به خطر افتاد. رای مردم به دولت در سال ۹۲ نشان داد که آن سیاست‌ورزی‌ها را نمی‌پسندد.

وی با اشاره به افزایش درآمد نفتی در دوران دولت احمدی‌نژاد و کاهش توسعه و همچنین افزایش تورم در این دولت گفت: با آنکه بیشترین درآمد نفتی کل تاریخ انقلاب در دست این دولت بود اما رشد اقتصادیمان منفی شد. آمار اطلاعاتی کشور ما و آمار اطلاعاتی جهانی نشان می‌دهد که ما از لحاظ عدم شفافیت مالی به رتبهٔ ۱۳۲ جهانی رسیده‌ایم. رابطه این فساد با تعطیلی مطبوعات، احزاب و سازمان برنامه و بودجه مشخص است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ‌ هر گونه عمل حزبی که به جوانان فرصت حضور بدهد، خوب است ما در آغاز راز نو اصلاح‌طلبی هستیم تداوم این راه امید و آرمان است. این آرمان را به فضل خدا ادامه می‌دهیم. در این کنگره کارگاه آموزشی با حضور پرفسور مجتبی صدر دکتر نسرین مصطفی، دکتر احمد نقیب‌زاده و دکتر داود فیرحی برگزار شد که دربارهٔ مباحثی چون اهمیت ایران در خاورمیانه، اهمیت تحزب در سیاست و مذهب، اهمیت حضور زنان در جامعه صحبت شد.

نشست بررسی آینده احزاب
در ادامه نشست بررسی اینده احزاب در ایران هم اکنون با حضور، پرفسور مجتبی صدریا، دکتر احمد نقیب‌زاده، دکتر داودد فیرحی، دکتر نسرین مصفا و اجرای دکتر محمد صادق خرازی در سالن برگزاری کنگره اغاز شد. در ابتدا نسرین مصفا استاد حقوق دانشگاه تهران به ایراد سخنرانی در این نشست پرداخت. وی در خصوص افزایش نقش زنان در فعالیت های سیاسی و اجتماعی به ایراد طرح و نظر پرداخت. در ادامه دکتر داوود فیرحی استاد دانشگاه تهران به جایگاه احزاب در جامعه ایرانی و اسلامی اشاره کردو آن را راهی برای توسعه ایران دانست.در ادامه دکتر احمد نقیب زاده عضو شورای مشاوران حزب ندای ایرانیان به ارائه ایده و طرح پرداخت.

دکتر احمد نقیب زاده: احزاب ماشین شهروند سازی هستند
دكتر احمد نقيب زاده در نشست بررسي احزاب در ايران،حق عضويت در احزاب يكي از مهمترين برنامه هاي احزاب مستقل بايد باشد. ایشان تاکید کرد که احزاب ماشين شهروند سازي ست افرادي كه اسانسوري در تحزاب بالا مي روند قابل اطمينان نيستند و باعث انشقاق مي شوند. احمد نقیب‌زاده مشاور عالی حزب ندای ایرانیان در نشست تخصصی کنگره حزب در تالار آدینه اظهارداشت: حضور من در این جلسه به معنای فعالیت حزبی نیست و امیدوارم که یک حزب واقعی در این کشور تاسیس شود.

وی افزود: ایران برای چینی‌ها بسیار قابل توجه است و آقای دکتر صادقیان گفتند ۱۸ هزار نفر از اعضای حزب کمونیست چین به دلیل فساد مالی برکنار شدند. بنابراین بنده معتقدم این ۱۸ هزار نفر را باید برای کارآموزی به ایران بفرستند چرا که ایران از این جهت برای چین اهمیت دارد. مشاور عالی حزب ندای ایرانیان با بیان اینکه رقبای شما با سیاست‌های خود در جهت تحکیم مبانی اصلاح‌طلبی گام بر می‌دارند، گفت: اشتباهات رقبای شما آنقدر اظهرمن‌الشمس است که اصلاح طلبان می‌توانند با رفتار درست خود در بازی‌های سیاسی پیروز شوند.

نقیب‌زاده اضافه کرد: امروز طبقه متوسط در ایران در حال افسردگی و خودکشی هستند و کسانی اجازه نمی‌دهند این افراد در جامعه فعالیتی داشته باشند بنابراین باید به شما بگویم که مسئولیت بزرگی بر دوش ما قرار دارد. وی با تاکید بر اینکه سازماندهی حزب فقط به اساسنامه آن مربوط نمی‌شود، گفت: ذات حزب اساسنامه آن محسوب می‌شود اما برخی احزاب مانند احزاب کمونیستی و یا سازمان مجاهدین خلق هیچ‌گاه نمی‌توانند خدمتگذار دموکراسی باشند چون در بطن اساسنامه آن‌ها دیکتاتوری وجود دارد.

نقیب‌زاده با بیان اینکه از افرادی که هرجا سفره‌ای پهن باشند حضور پیدا می‌کنند دوری کنید، خاطرنشان کرد: برای استقلال حزب باید حق عضویت گرفت تا مشخص شود در این حزب هر کسی که می‌خواهد فعالیت کند باید پول دهد. مشاور عالی حزب ندای ایرانیان تصریح کرد: من در زمان اصلاحات که آقای خاتمی برای احزاب بودجه در نظر می‌گرفت مخالف بودم.

به گفته وی، پایگاه اجتماعی اصلاح‌طلبان بسیار گسترده است اگر فردا شکست هم خوردیم باید پایگاه اجتماعی اصلاح‌طلبان از هر فرد مطالبه کند که چرا نتوانستند یک جامعه پویا را رهبری کنند. نقیب‌زاده حزب را به مثابه یک ماشین شهروندی تلقی و اظهار کرد: در حزب افراد بی‌تفاوت وارد می‌شوند و شهروند حساس خارج می‌شوند.

مشاور عالی حزب ندای ایرانیان تاکید کرد: ما در ایران شاهد نوعی محافل سیاسی بوده‌ایم تا احزاب سیاسی و معمولاً سازمان این محافل متکی بر رهبری آن بوده و بعد از فوت آن فرد افول داشته است بنابراین باید سازمان یک حزب بتواند رهبری خود را زیر بگیرد. وی با تاکید بر اینکه جنبش زنان در ایران از همه کشورهای خاورمیانه قوی‌تر است، گفت: زنان در همه عرصه‌ها حضور دارند و یکی از پایگاه‌های قوی اصلاح‌طلبی محسوب می‌شوند.

وی اضافه کرد: علت اینکه اصلاح طلبان نتوانستند با یک پایگاه اجتماعی قوی قدرت را به دست بگیرند این بود که رقیب اصلاح طلبی بسیار فعال بود اما در ستاد آقای هاشمی فقط چند روشنفکر نشسته و فعال هم نبودند. نقیب‌زاده در انتهای سخنان خود گفت: باید از ساده لوحی، ساده انگاری و شعر و شاعری در عرصه سیاسی پرهیز کرد زیرا سیاست جای این مسائل نیست و باید از حاشیه‌سازی‌ها نیز پرهیز کرد.

سخنرانی دکتر صادق خرازی در نشست آینده اصلاح طلبی
در ادامه دکتر سید محمد صادق خرازی عضو موسس حزب ندای ایرانیان به وضعیت احزاب در ایران اشاره کرد و گفت:اقتدار ايران در دولت اصلاحات با هيچ دوره اي قابل مقايسه نيست.در حوزه ي سياست خارجي دولت اصلاحات به شكلي رفتار كرد كه همگان ايران را به عنوان يك كشور بازيگر سياسي مي شناختند. رییس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان گفت: ما ندایی‌ها و احزاب دیگر اصلاح‌طلب حرفمان یکی است. آزادی و دموکراسی را دو بال پرواز کشور می‌دانیم.

صادق خرازی در جلسه اولین کنگره سراسری حزب ندای ایرانیان خاطر نشان کرد: یکی از اقداماتی که ما در شورای مرکزی این حزب انجام داده‌ایم جدی گرفتن بحث‌های آموزشی و پژوهشی است. از بالا‌ترین تا پایین‌ترین افراد حاضر در حزب در کل کشور باید آموزش ببینند. باید تجربه احزاب در سراسر دنیا را بدانند و از آن بهره‌مند شوند. وی ادامه داد: سالهای سال باید تلاش کنیم تا آثار گذشته پاک شود. خرازی همچنین گفت: توسعه سیاسی یعنی اقتداری که ایران در دورهٔ اصلاحات داشت هیچ دوره‌ای نداشته است. ما در آن زمان قطعنامه‌ها را کاغذ پاره نمی‌دانستیم. درد ما این بود که کشور را با شعارهای بی‌محتوا و فریبنده و حرکت‌های پوپولیستی کسانی تصاحب کردند که به فکر ایران نیستند. اگر می‌خواهید جامعه‌ای آگاه داشته باشید باید در جهت آموزش حرکت کنیم.

وی ادامه داد: ما ندایی‌ها و احزاب دیگر اصلاح‌طلب حرفمان یکی است. آزادی و دموکراسی را دو بال پرواز کشور می‌دانیم. اگر از اسب افتاده‌ایم از اصل که نیفتاده‌ایم و حتما برای گرفتن قدرت تلاش می‌کنیم. وی افزود: اگر موفق نشویم سرخورده نخواهیم شد و مجددا تلاش خواهیم کرد. به جامعه، قدرت مردم و نقش آن‌ها و پاسداری از ارزشهای دینی و ملی اعتقاد داریم.

چه کسانی عضویت در شورای مشاوران حزب ندای ایرانیان را پذیرفتند؟

در پايان نشست بررسي آينده احزاب در ايران ، پرفسور مجتبي صدريا،دكتر احمد نقيب زاده،دكتر داودد فيرحي و دكتر نسرين مصفا عضويت در شوراي مشاوران حزب نداي ايرانيان را پذيرفتند.

بستن http://www.modarair.com/news/مرکز/1393-12-10-13-20-01.html
مطالب مرتبطمطالب مرتبط:
بازديد کل : 497776     
تمام حقوق مادی و معنوی محفوظ و متعلق به سايت بنياد مدارا و تدبير مردم ایران ( تأسیس: سال 1384 ) می باشد.
نام شما:
ایمیل مقصد: