نام شما:
ایمیل مقصد:

آغاز هفته وحدت؛ یک استاد حوزه علمیه: لازمه وحدت، رفاقت و برادری بین مذاهب است/ امیرالمومنین علی(ع) با دشمنان و مخالفین خود در کمال مدارا، صبر و تحمل رفتار می‌کردند

آغاز هفته وحدت؛ یک استاد حوزه علمیه: لازمه وحدت، رفاقت و برادری بین مذاهب است/ امیرالمومنین علی(ع) با دشمنان و مخالفین خود در کمال مدارا، صبر و تحمل رفتار می‌کردند


گروه: حوزه های علمیه، تسامح و مدارا
تاریخ درج: 1395/9/22
نویسنده: مدیر سایت
تعداد بازدید: 1

یک استاد حوزه علمیه با تاکید بر دوستی، محبت و اعتقاد قلبی و واقعی به وحدت، گفت: لازمه آن که برای اسلام پیکری واحد باشیم، رفاقت و برادری است.
 
حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم لواسانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا- منطقه خراسان، به مناسبت هفته وحدت، اظهار کرد: وحدت باید میان مسلمین ایجاد شود تا در برابر چشم دشمنان اسلام و کفار خون ریزی و دشمنی‌های طولانی صورت نگیرد و مدارا صورت بگیرد.
 
وی افزود: امیرالمومنین علی(ع) با دشمنان و مخالفین خود در کمال مدارا، صبر و تحمل رفتار می‌کردند تا جان شیعیان خود را با این عمل حفظ  کنند و دیگر امامان مانند امام حسن مجتبی(ع) صلحی که با معاویه انجام دادند همین طور بود و امام حسین(ع) برای اینکه شروع کننده جنگ نباشند تا آخرین لحظه دست به شمشیر نبردند و نهایت صبر و تحمل را با دشمنان خود داشتند.
 
این استاد حوزه علمیه عنوان کرد: یکی از برنامه‌های تمامی ائمه(ع)، مدارا با دشمنان  بود و مسلمانان هم باید این گونه برنامه‌ها را داشته باشند ضمن اینکه اهل سنت را نمی‌توان دشمن خطاب کرد.
 
لواسانی تصریح کرد: عداوت گروهی از اهل سنت از روی علم و آگاهی نیست و لذا موظفیم حتی الامکان آن‌ها را با محبت، جذب خود کنیم چرا که درگیری با اهل سنت باعث جرات بیشتر دشمنان خواهد شد و هیچ فایده‌ای هم ندارد.
وی گفت: در ایران بسیاری از اهل سنت هستند که میانه خوبی با اهل بیت(ع) دارند و حتی در مجالس ائمه(ع) شرکت می‌کنند و ما هم باید از این راه وارد شویم تا بتوانیم وحدت را ایجاد کنیم.
 
وی اظهار کرد: در گذشته ارتباط میان شیعیان و اهل سنت وجود داشت و مکررا دیده شده که با یکدیگر ارتباط داشتند و همیشه شیعیان برای اتحاد، دوستی و محبت پیش قدم بودند.
 
لواسانی تصریح کرد: علمای بزرگی مانند آیت الله سید عبدالحسین شرف الدین و مرحوم عباس قمی و بسیاری از علما کتاب‌هایی نوشتند که در مباحث‌شان با اهل سنت در کنار یگدیگر حضور و بدون هیچ دشمنی مباحث شرعی را حل می‌کردند.
 
این استاد حوزه علمیه خاطر نشان کرد: علامه امینی با نوشتن کتاب «الغدیر» روایاتی را از اهل سنت در کتاب خود آورد و ما این کتاب‌ها را معتبر می‌دانیم و علامه در الغدیر با آوردن روایات و نقل قول‌های اهل سنت از پیامبر گرامی اسلام(ص) به کتاب خود اعتبار بخشیده است.
 
وی عنوان کرد: وحدت بیشتر، محبت و اخلاق واقعی می‌طلبد و اینکه ما به عقاید اهل سنت اهانت نکنیم و با همه اقشار عالم با ادب رفتار کرده و نیز سیره و روش امامان را سرلوحه کار خودمان قرار دهیم تا آن‌ها را از سر محبت به سوی خوی جذب کنیم.

بستن http://www.modarair.com/news/حوزه/وحدت.html
مطالب مرتبطمطالب مرتبط:
بازديد کل : 498201     
تمام حقوق مادی و معنوی محفوظ و متعلق به سايت بنياد مدارا و تدبير مردم ایران ( تأسیس: سال 1384 ) می باشد.
نام شما:
ایمیل مقصد: