نام شما:
ایمیل مقصد:

واكنش آهنگران به متن جواد امام: من آنچه از روش و منش و بينش اصلاح طلبي فراگرفته ام آن است كه نقد و حتي تخطئه، لازمه رسيدن به يك جامعه توسعه يافته است

واكنش آهنگران به متن جواد امام: من آنچه از روش و منش و بينش اصلاح طلبي فراگرفته ام آن است كه نقد و حتي تخطئه، لازمه رسيدن به يك جامعه توسعه يافته است


گروه: حوزه های علمیه، تسامح و مدارا
تاریخ درج: 1395/12/12
نویسنده: مدیر سایت
تعداد بازدید: 2

در پي انتشار نوشته اي از جواد امام از فعالان اصلاح‌طلب و مدير عامل بنياد باران، كه در آن تعابير تندي بكار رفته بود، حجت الاسلام محمد علي آهنگران در كانال تلگرامي خود نوشت: دو يادداشت اخير من پيرامون نقد درون گفتماني اصلاحات و الزامات انتخابات پيش رو و همچنين موضوع آشتي و همبستگي ملي نظرهاي فراوان به همراه داشت. در يكي از موارد برادر عزيزمان جواد امام مدير عامل محترم بنياد باران در كامنتها نقد گزنده اي به اين دو يادداشت اظهار نمودند كه به سرعت در فضاي مجازي باز نشر شد.

به دنبال آن برخي به نظرات جناب ايشان و ادبيات بكار گرفته شده اعتراض كرده و متاسفانه عده اي به بهانه دفاع از من به اين برادر گرامي توهين نمودند به نحوي كه من ناچار به حذف پست مربوطه شدم. من آنچه از روش و منش و بينش اصلاح طلبي فراگرفته ام آن است كه نقد و حتي تخطئه، لازمه رسيدن به يك جامعه توسعه يافته است و هر كسي بايد بتواند آنچه كژي و ناراستي و كاستي ميبيند مورد نقد قرار دهد و هيچ كس در هيچ جايگاهي نبايد بخاطر بيان نظراتش حتي اگر گزنده و دردناك باشند مورد هجمه و توهين و تخريب قرار گيرد.اميدوارم آنچه پيرامون من نوشته و گفته اند درست نباشد اما من از شنيدن انتقادات ايشان مطلقاً آزرده نشدم و پاسخ ايشان را در مباحثه اي دوستانه و صميمانه داده ام و دوستاني كه براي خوش آمد من به ايشان توهين كرده اند به هيچ وجه كار درستي نكرده و مرتكب گناه شده اند.

ما اگر گوشت تن يكديگر را بخوريم استخوانهايمان را قاب گرفته به ديوار نصب مي كنيم. براي آنان كه جواد امام را نمي شناسند بايد بگويم او كسي است كه تمام نوجواني و جواني خود را در خدمت انقلاب و نظام و امام سپري كرده و تمام دوره هشت ساله دفاع مقدس را در جبهه‌هاي نبرد حضور داشته است. او براي دفاع از اين كشور تا پاي جان پيش رفته و پس از آن در زمان بازسازي و صلح بويژه در دولت اصلاحات تا به امروز منشاء خدمات بسيار بوده است. تلخ ترين صحنه هايي كه در عمر سي و پنج ساله ام ديده ام صحنه هايي است كه او و يارانش كه از بهترين فرزندان اين انقلابند در دادگاه‌هاي بعد از حوادث هشتاد و هشت با لباس زنداني حضور يافته بودند.

جواد امام همانگونه كه خود بارها گفته هيچگاه در مقابل نظام و رهبري نبوده ، پشت سر هيچ براندازي قرار نگرفته همواره هرگونه اقدام ساختار شكنانه را و ضديت با نظام و رهبري را محكوم كرده و از براندازان ضدانقلاب و معاند برائت جسته است. او هيچگاه بابت مجاهدت‌هاي خود طلبكار نبوده و كسي نمي تواند او را از دايره اين نظام بيرون كند چرا كه او همچنان آماده است تا از هست و نيست خود براي دفاع از اسلام و انقلاب و رهبري صرف نظر نمايد.

توهين به ايشان و هر منتقد ديگر كار پسنديده اي نيست. ما بايد بياموزيم كه نقد ، حق هر انسان دلسوزي است و نمي توان و نبايد به صرف داشتن اختلاف عقيده و سليقه فضاي محبت و همدلي و مهرباني و دوستي را مكدر كنيم، زبان به زشت گويي و بدخواهي بگشاييم و به صورت يكديگر پنجه بياندازيم. بريده باد دستي كه مي‌خواهد ميان نيروهاي اصيل انقلاب و اصلاحات تفرقه بياندازد و كور باد چشمي كه طاقت ديدن دوستي‌ها و رفاقت‌ها و صميميت‌ها را ندارد.
ما نگوییم بد و میل به ناحق نکنیم
جامه کس سیه و دلق خود ازرق نکنیم
عیب درویش و توانگر به کم و بیش بد است
کار بد مصلحت آن است که مطلق نکنیم
رقم مغلطه بر دفتر دانش نزنیم
سر حق بر ورق شعبده ملحق نکنیم
شاه اگر جرعه رندان نه به حرمت نوشد
التفاتش به می صاف مروق نکنیم
خوش برانیم جهان در نظر راهروان
فکر اسب سیه و زین مغرق نکنیم
آسمان کشتی ارباب هنر می‌شکند
تکیه آن به که بر این بحر معلق نکنیم
گر بدی گفت حسودی و رفیقی رنجید
گو تو خوش باش که ما گوش به احمق نکنیم
حافظ ار خصم خطا گفت نگیریم بر او
ور به حق گفت جدل با سخن حق نکنیم
حافظ

بستن http://www.modarair.com/news/حوزه/آهنگران.html
مطالب مرتبطمطالب مرتبط:
بازديد کل : 496076     
تمام حقوق مادی و معنوی محفوظ و متعلق به سايت بنياد مدارا و تدبير مردم ایران ( تأسیس: سال 1384 ) می باشد.
نام شما:
ایمیل مقصد: