نام شما:
ایمیل مقصد:

این انتخابات نشان از خواست عمومی برای تغییر روش مدیریت کشور داشت و معنای انتخاب بی سابقه مردم به این سبک و سیاق مستلزم بررسی و تحلیل گفتمانی جدید در کشور می باشد.

این انتخابات نشان از خواست عمومی برای تغییر روش مدیریت کشور داشت و معنای انتخاب بی سابقه مردم به این سبک و سیاق مستلزم بررسی و تحلیل گفتمانی جدید در کشور می باشد.


گروه: اعتدال، مدارا و امید به اصلاح
تاریخ درج: 1394/12/12
نویسنده: مدیر سایت
تعداد بازدید: 0

روزنامه آفرینش در شماره چهارشنبه 12 اسفند، در سرمقاله ای به قلم حمیدرضا عسگری، می نویسد: نتایج و روند انتخابات اخیر همچنان در میان اقشار مردم و نامزدهای شرکت کننده، مورد بحث و گفتگو است و وزن کشی های سیاسی از سوی رجال و جریان های سیاسی ادامه دارد. تدبیر24 :در ادامه این سرمقاله می خوانیم: البته این مسئله ماهیتاً چیز بدی نیست و نشان از اهمیت دستاوردهای این انتخابات برای جامعه و تحولات سیاسی آینده کشور دارد.
این انتخابات نشان از خواست عمومی برای تغییر روش مدیریت کشور داشت و معنای انتخاب بی سابقه مردم به این سبک و سیاق مستلزم بررسی و تحلیل گفتمانی جدید در کشور می باشد. اما نکته ای که زیاد به آن پرداخته نشد و شاید اهمیت آن از خود انتخابات کم تر نباشد، نحوه برگزاری و روال قانونی اجرای انتخابات از زمان ثبت نام تا اعلام نتیاج می باشد.
اهمیت صیانت از آرا به قدری مهم و حیاتی است که رهبرمعظم انقلاب: رای مردم را به معنای واقعی کلمه «حق الناس» خواندند و تأکید کردند: مراقبت از رای هر ایرانی، «واجب شرعی و اسلامی» است و هیچ کس حق ندارد در این امانت خیانت کند ضمن اینکه «نتیجه آرای» مردم نیز مظهر کامل حق الناس است و همه باید در مراقبت و دفاع از آن تلاش کنند.
توجه به نکات مورد اشاره ایشان مصداق ایجاد آرامش و انگیزه برای مردم بود تا مطمئن باشند که از آرای آنها صیانت خواهد شد و هرآنچه به درون صندوق ها ریخته شود از آن خارج می گردد، نه چیز دیگری.
در این دوره به رقم رقابت شدید بین لیست های سیاسی مشاهده کردیم که علی رغم بداخلاقی هایی که قبل و بعد از انتخابات رخ داد، هیچ شخص یا گروهی نسبت به برگزاری، شمارش آرا و صیانت از آرا شکایتی نداشتند و هیچ شبهه و ابهامی به وجود نیامد.
این مسئله را باید در عملکرد مناسب و منطقی وزارت کشور دانست که توانست با حرکت بر محور صداقت و پرهیز از جناح گرایی، اعتماد جامعه را به مصون بودن صندوق های رای بازگرداند. شاهد بودیم که در این دور از انتخابات مردم با انگیزه به پای صندوق ها آمدند و بی تفاوتی مرسوم که بعضاً در بین گفتگوهای انتخاباتی رایج بود را مشاهده نکردیم.
این دوره از انتخابات همه منتظر بودند تا نتیجه رای و عمل خود را ببینند و مشاهده کنند که حضورشان مسبب شکل گیری خط مشی جدید و روشی بر محور اعتدال و عقلانیت خواهد شد. باید توجه داشت که همواره دولت ها به سبب در دست داشتن ابزارهای قدرت از یکسو و مجری بودن در امر برگزاری انتخابات با گلایه ها و مسائلی مواجه می شدند که زیبنده انتخابات مردمی نبود. اما در این دوره همه اقشار سیاسی بر عملکرد استاندارد و قانونی مجریان برگزاری صحه گذاشتند و آن را تایید کردند.
این نوع عملکرد مثبت می تواند مصداق همان حق الناسی باشد که رهبری بر آن تاکید کردند و موجب رضایت عمومی گردیده است.
می توان امیدوار بود که با چنین رویه ای آن دسته از اقشاری را که نسبت به برگزاری و نتایج حاصل از صندوق های رای بی تفاوت و بی اعتماد بودند را برای ادوار آینده جذب کرد و دیگر هیچگاه شاهد طرح مسائلی همچون تقلب و تخطی از قانون در انتخابات نباشیم.
رضایت امروز بیانگر آن است که اعتدال و عقلانیت مورد وثوق عامه مردم است و اینطور نیست که جامعه به تعیین آینده سیاسی خود بی تفاوت باشد. اگر دلخوری ها و رنجش هایی در سال های گذشته به وجود آمد به سبب نوع عملکرد مسئولانی بود که بعضاً با غرض و جهت دار عمل می کردند.
اگر جامعه مشاهده کند مسئولان امین آنها هستند در سایر امور سیاسی، اقتصادی و اجتماعی نیز حضوری پررنگ خواهند داشت و این دستاوردی بزرگ و سازنده برای کشور تلقی خواهد شد، به شرط آنکه حق الناس را به مردم چشاند...

بستن http://www.modarair.com/news/تدبیر/گفتمان-جدید.html
مطالب مرتبطمطالب مرتبط:
بازديد کل : 498055     
تمام حقوق مادی و معنوی محفوظ و متعلق به سايت بنياد مدارا و تدبير مردم ایران ( تأسیس: سال 1384 ) می باشد.
نام شما:
ایمیل مقصد: