نام شما:
ایمیل مقصد:

ما از مذاکرات چه می خواستیم؟ نتیجه عقلانیت و تدبیر در دیپلماسی/ كورش شفيعي‌ ايران نژاد

ما از مذاکرات چه می خواستیم؟ نتیجه عقلانیت و تدبیر در دیپلماسی/ كورش شفيعي‌ ايران نژاد


گروه: اعتدال، مدارا و امید به اصلاح
تاریخ درج: 1394/1/20
نویسنده: مدیر سایت
تعداد بازدید: 0

گروه مقالات: رئیس جمهور دیپلمات و تیم حرفه ای، انقلابی و مؤیَّد دیپلماسی دولت تدبیر و امید با هدایت وزیر خارجۀ هوشمند و خستگی ناپذیرش؛ از همان ابتدای تشکیل دولت، وعدۀ انجام مذاکراتی برای رسیدن به توافق "برد – برد" را به ملت عزیز ایران داده بودند. رسیدن به یک نتیجۀ یک طرفه و رؤیا پردازانۀ "برد – باخت" در مواجهه با تمام قدرتهای جهانی، توهمی بود که مدعیان مدیریت جهانی(!) داعیه دار آن بودند و عده ای که به یک شوخی بیشتر شباهت داشت و نه تنها در عالم واقعیت هرگز میسر نبود بلکه با ادامۀ این زیاده خواهیِ متوهمانه، روز به روز شرایط برای رسیدن به توافقی عزتمندانه را نیز غیر محتمل تر می نمود.

با بازگشت عقلانیت و تدبیر به مانیفست مدیریتی دولت و شروع دور جدید مذاکرات، راه بسیار سخت و طاقت فرسایی برای جلب اعتماد جامعه جهانی و عبور از گردنه های سخت و پر پیچ و خم تبلیغاتِ ایران هراسانۀ دشمنان طی شد. مگر ما از مذاکرات چه می خواستیم؟ در بازی "برد – برد" دقیقاً منظورمان چه بود؟ چه تعریفی از "برد" برای خودماندر این بازی داشتیم؟

مگر نه اینکه می خواستیم به دنیا بقبولانیم فعالیت های هسته ای ما "صلح آمیز" است و در دکترین نظامی ما، جایگاهی برای تسلیحات اتمی وجود ندارد؟ مگر نه اینکه می خواستیم حق "غنی سازی" در خاک خود و ادامۀ روند رو به رشد "تحقیق و توسعه" در دانش فیزیک هسته ای را همانند سایر اعضای باشگاه هسته ای جهان داشته باشیم؟ مگر نه اینکه می خواستیم پروپاگاندای "ایران هراسیِ" را بی اثر کنیم و نشان دهیم با هیچ کسی ابتدا به ساکن، بنای دشمنی و مخاصمه نداریم؟

آیا خواهان برچیده شدن تحریم ها که بواقع بر اقتصاد کشورمان اثرات نامطلوب فراوانی گذاشته است نبودیم؟... و مگر نه اینکه همۀ اینها را در شب تاریخی و به یادماندنی سیزدهم فروردین 94 دریک توافق سیاسیِ خوب، یکجا بدست آوردیم؟ اگر این "برد" نیست پس چیست؟ کجای این تفاهمنامه، عزت ایران و ایرانی را ملکوک کرده است که عده ای ادای دلواپسی در آورند و با تنها هنری که دارند (حرّافی)، آن را معاهدۀ "لوزان چای!" بخوانند...
دلواپسان وطنی که در این وادی، همگرائی بی نظیری با دلواپسان خارجیِ متأثر از لابی صهیونیستی پیدا کرده اند، گویا از علم سیاست فقط لفاظی اش را خوب بلدند و در سایر دروسِ آن و از جمله واقع بینی و عقلانیت و تدبیر، مردود همیشگی اند.

البته طبیعی است کسانی که مسببین چنین شرایط اقتصادی و بین المللی نابسامانی برای کشورمان بوده اند و یا از رانت های فراوان شرایط تحریمی سود می جسته اند، دلواپس باشند. دلواپس از قضاوت مردم، دلواپس از اینکه آن گروه کم شماری از ملت هم که تاکنون متوجه عمق خسارات ناشی از سیاستهای پر غلط دولت تحت حمایت دلواپسان نشده اند، با چشمانی باز، شسته و بینا به مقایسه و تشخیص سره از ناسره بپردازند و با بصیرتی واقعی، دست ایشان را برای همیشه از مصادر قدرت کوتاه کنند.

مردم به زودی شاهد خواهند بود با اجرا و عملیاتی شدن این توافق، چه تغییرات مثبتی به مرور در زندگی و معیشتشان رخ خواهد داد. با پاره شدن واقعیِ کاغذپاره های تحریم(!) و لغو تحریم های بانک مرکزی و سوئیفت و فروش نفت و ...؛ جانی دوباره به اقتصاد کشورمان دمیده خواهد شد و با حصول و افزایش "همدلی و همزبانی" میان ملت و دولت، روزهای بالندگی کشور عزیزمان دوباره بعد از مدت ها فرا خواهد رسید.

بستن http://www.modarair.com/news/تدبیر/عقلانیت-و-تدبیر.html
مطالب مرتبطمطالب مرتبط:
بازديد کل : 496069     
تمام حقوق مادی و معنوی محفوظ و متعلق به سايت بنياد مدارا و تدبير مردم ایران ( تأسیس: سال 1384 ) می باشد.
نام شما:
ایمیل مقصد: