نام شما:
ایمیل مقصد:

هاشمی رفسنجانی: مخالفان اینترنت و ماهواره از حرفهای آزادیخواهانه می ترسند/ امید دشمنان ایران برای چپاول، به تندروهاست

هاشمی رفسنجانی: مخالفان اینترنت و ماهواره از حرفهای آزادیخواهانه می ترسند/ امید دشمنان ایران برای چپاول، به تندروهاست


گروه: اعتدال، مدارا و امید به اصلاح
تاریخ درج: 1393/9/27
نویسنده: مدیر سایت
تعداد بازدید: 0

گروه سیاسی: رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پیامی به همایش یادواره میرزای جنگلی در دانشگاه گیلان گفت: میرزا کوچک خان، دموکراسی و حضور مردم را برای تعیین سرنوشت جامعه در تلفیق با آموزه های دینی و اسلام، جزیی از هویت تاریخی ملت ایران می دانست و میرزا به درستی دریافته بود که موعظه و خطابه به تنهایی کافی نیست و در عمل باید وارد میدان شد.

آیت الله هاشمی رفسنجانی در این پیام آورده است: میرزا کوچک خان جنگلی سرشار از روح دیانت و ملیت بود و نهضتی را در تاریخ ایران به یادگار گذاشت که به «نهضت جنگل» معروف است. نگاهی به تاریخ ایران از گذشته های دور نشان می دهد که هر وقت بیگانگان بر اساس خوی استکباری خویش و با سوء استفاده از خلاء محبوبیت بین مردم و حکومت، بخشی و یا بخش هایی از خاک این کشور عزیز را اشغال کرده اند و یا زمانی که حاکمان در اداره جامعه، پاهای خود را از دایره عدل فراتر گذاشته اند و با استبداد رای، تسمه از گرده مردم کشیده اند، حرکت ها، نهضت ها و قیام هایی از سوی یکی یا گروهی از فرزندان این مرز و بوم به وقوع پیوسته که بنا به شرایط سیاسی ـ اجتماعی کشور، ویژگی ها و شرایط خاص خود را دارا بوده است.

هاشمی رفسنجانی اضافه کرده است: بعضی از این حرکت ها در مقابل استبداد سیاسی حاکم بر ایران صورت گرفته و این ویژگی، آن ها را از حرکت های دیگری که بر مبنای ضدیت با بیگانگان شکل گرفته، متمایز کرده است، چون جنبش هایی که مبنای آن ها عدالت گستری و یا آگاهی بخشی به مردم بوده، رهبران محبوبی را در تاریخ ایران جاودان کرده است.

هاشمی رفسنجانی در بخش دیگری از این پیام افزوده است: میرزا کوچک خان جنگلی که در منطقه سرسبز گیلان و در خانواده ای متوسط به دنیا آمد و به تحصیلات دینی پرداخت؛ نهضتی به راه انداخت که استقلال مملکت، حفظ تمامیت ارضی، وطن دوستی، مشروعیت و کارآمدی، آزادی های سیاسی، توجه به افکار عمومی، تساوی حقوق و بالاخره دموکراسی و حضور مردم را برای تعیین سرنوشت جامعه در تلفیق با آموزه های دینی و اسلام، جزیی از هویت تاریخی ملت ایران می دانست و میرزا به درستی دریافته بود که موعظه و خطابه به تنهایی کافی نیست و در عمل باید وارد میدان شد.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرده است: مشی سیاسی و هدف اصلی نهضت جنگل در مرامنامه آن ها مشهود است. مرامنامه ای که «آزادی» و «تساوی افراد» مورد تاکید قرار گرفته و درباره آسایش عمومی و نجات طبقات زحمتکش، می گوید «ممکن نیست مگر به تحصیل آزادی حقیقی و تساوی افراد انسانی، بدون فرق نژاد و مذهب در اصول زندگانی و حاکمیت اکثریت».

هاشمی رفسنجانی اظهار داشته است: تاکید مبارزان نهضت جنگل بر این نکته که «کلیه افراد از حقوق مدنی مساوی بهره مند خواهند بود» و همچنین توجه به شغل و پرهیز از بیکاری و مفت خواری و ایجاد موسسات و تشکیلاتی که کار تولید می کنند، نشان از هوشیاری این گروه در آن زمان است که بسیاری از مشکلات مردم ایران در نقاط مختلف جغرافیایی به خاطر فقر مادی و بی رونقی اقتصاد بود.

پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی نیز برخی از سخنان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار اعضای شورای مرکزی بازشناسی نهضت جنگل را منتشر کرده است که بخشی از آن در زیر می آید:

هاشمی تعبیر عجیبی هم درباره میرزا کوچک خان بکار می برد. از تنهایی رسانه ای اش. از اینترنت و ماهواره ای که در زمان او نبود و امروز هست. از اینکه انتشار حرفهای آزادیخواهانه امروز چقدر آسانتر از آن روزهاست. مخالفان اینترنت و ماهواره از همین می ترسند. وگرنه اسلام، نه تنها هراسی از آزادی بیان ندارد، بلکه مشوق آن نیز هست. شنیدن تمام سخنان و پذیرش بهترین آنها، حکم صریح قرآن است. آقای هاشمی اینها را می گوید تا همه بدانند. عصر امروز عصر بستن اینترنت و شبکه های اجتماعی نیست. عصر جمع کردن ماهواره نیست. عصر کر و کور خواستن مردم نیست. در یک کلمه عصر بقای حکومتها به روش های امنیتی نیست. امروز عصر آگاهی است. عصر تحقق وعده قرآن. "وَکَذلِکَ جَعَلناکُم اُمَّةَّوَسَطًا لَّتَکُونُوا شُهَداء عَلَی النّاسِ وَ یَکُونَ الرَّسُولُ عَلَیکُم شَهِیدًا".

هاشمی حرف آخر خود را خیلی صریح می زند. از اینکه چشم امید دشمنان ملّت به حضور تندروهاست، برای چپاول و به یغما بردن منافع ملّی. درست مثل اتفاقی که در دولت قبل می افتاد که هم چوب حراج بر تاریخ انقلاب زدند و هم بر منافع ملّی. همان دولتی که فسادهای عیانش نه تنها نادیده گرفته می شد، بلکه بابتش تعریف هم می شنید!. آقای هاشمی این را برای ناامیدی مردم نمی‌گوید. برای عبرت تندروها می گوید. برای آنها که خواب بازگشت می ببینند. تا بدانند راهی برای بازگشت به گذشته نیست. چرا که «هیچ‌کسی را دیگر توان مقابله با خواست جوانان آگاه نیست».

بستن http://www.modarair.com/news/تدبیر/دشمنان-ایران.html
مطالب مرتبطمطالب مرتبط:
بازديد کل : 497603     
تمام حقوق مادی و معنوی محفوظ و متعلق به سايت بنياد مدارا و تدبير مردم ایران ( تأسیس: سال 1384 ) می باشد.
نام شما:
ایمیل مقصد: