نام شما:
ایمیل مقصد:

نماینده ولی‌فقیه در سپاه : دولت وحدت ملی ، ملغمه است / مهندسی‌منطقی‌انتخابات وظیفه‌ذاتی‌سپاه

نماینده ولی‌فقیه در سپاه : دولت وحدت ملی ، ملغمه است / مهندسی‌منطقی‌انتخابات وظیفه‌ذاتی‌سپاه


گروه: اخبار و چشم انداز ایران
تاریخ درج: 1391/10/20
نویسنده: مدیر سایت
تعداد بازدید: 0

 

گروه سياسي: نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طرح دولت وحدت ملی را «ملغمه» و تحقق دولت ائتلافی را «بعید» دانست و درباره نسبت سپاه با انتخابات نیز گفت که سپاه از اصولگرایی دفاع می‌کند اما نه به عنوان یک حزب، بلکه به عنوان یک تفکر و اندیشه و بازگشت به اسلام ناب.
مهندسی‌منطقی‌انتخابات وظیفه‌ذاتی‌سپاه
حجت‌الاسلام علی سعیدی، مهندسی معقول و منطقی انتخابات را وظیفه ذاتی سپاه دانست و درباره وضعیت دو جریان اصلی کشور برای انتخابات نیز اظهار کرد که اصلاح‌طلبان با یک «پارادوکس» مواجهند و اصولگرایان هم باید برای رسیدن به اجماع تلاش کنند. وی با اشاره به تاثیرگذاری شرایط بین‌المللی بر شرایط داخلی کشور اظهار کرد: عوامل مختلفی در فضای داخلی کشور ما بویژه با توجه به نزدیکی به انتخابات، تاثیرگذارند. برخی عوامل مانند بیداری اسلامی، تزلزل در ارکان نظام سلطه، ‌شکست توطئه علیه غزه و بحران‌های اقتصادی - اجتماعی آمریکا و اروپا در کشور ما تاثیر مثبت دارد. از سوی دیگر، ناامنی در عراق و سوریه، نوع رفتار حاکمان ترکیه و نقش نگران‌کننده برخی کشورها در ارتباط با سوریه و عراق تاثیر منفی می‌گذارد. در عرصه داخلی نیز فشارهای ناشی از تحریم‌ها، اختلاف میان سران قوا و ضعف کنترل بر روند افزایش قیمت‌ها از جمله عوامل با تاثیرات منفی به حساب می‌آیند.

سعیدی با اشاره به نزدیک شدن به انتخابات ریاست‌جمهوری، اظهار کرد: در انتخابات سال ۹۲، با یک انتخابات دو قلو یعنی انتخابات شوراها و قوه مجریه به طور همزمان روبرو هستیم. این دو انتخابات، هم هیجان محلی و هم کشوری را در پی دارد و ضروری است که همه مسئولان و مردم به این حرکت مهم توجه کنند تا بتوانیم به سلامت از این گردنه نیز عبور کنیم.
وی با بیان اینکه "رییس‌جمهور بعدی دارای اهمیت بالایی است"، گفت: همه کسانی که دلشان برای نظام می‌تپد باید به‌گونه‌ای حرکت و شخصی را انتخاب کنند که بتواند به شعار‌های انقلاب جامه عمل بپوشاند.
نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به طرح دولت وحدت ملی اظهار کرد: یکی از ایده‌های مطرح شده برای انتخابات، طرح دولت وحدت ملی است که از سوی یکی از آقایان مطرح شده است؛ به این معنا که ترکیبی از همه کسانی که توان ورود در عرصه سیاسی کشور را دارند، اعم از اصلاح‌طلبان،‌ کارگزاران و اصولگرایان دولت آینده را تشکیل دهند، اما این ایده چیزی جز ملغمه نخواهد بود و نتیجه‌ای از آن بیرون نخواهد آمد. چگونه ممکن است عناصری که هیچ سنخیتی از نظر فکری و اعتقادی باهم ندارند، دور هم جمع شوند؟سعیدی با اشاره به ایده‌های دیگری که در فضای سیاسی مطرح شده است گفت: ایده دیگر، ایده دولت ائتلافی است که هرچند ایده خوبی است اما بعید می‌دانم با شرایطی که میان سیاسیون شاهدیم به نتیجه برسد. ایده سوم نیز ایده دولت اصولگرا بر محور بازسازی گفتمان اصولگرایی و پالایش عملکرد آنان و آمدن با شعاری نو است تا از این طریق زمینه رقابت و تعداد نامزد‌ها را به حداقل برسانند.
وی گفت: تنها راه برای اصلاح‌طلبان این است که برگردند و واقعیت‌ها را بپذیرند و بگویند که از آرمان‌ها فاصله گرفته‌اند و اشتباه کرده‌اند. برخی که شعار وحدت ملی می‌دهند، همین را دنبال می‌کنند که می‌خواهند خودشان محور باشند. 
نماینده ولی فقیه در سپاه با تاکید بر اینکه "ادعای دخالت سپاه در انتخابات از آن حرف‌هایی است که سند ندارد"، تصریح کرد: من نمی‌خواهم برخی را که اشتباهاتی مرتکب شده‌اند تبرئه کنم، اما این به معنای دخالت سپاه در انتخابات نیست. سپاه فراتر از احزاب و سازمان‌هاست و خود را برای حزب یا فرد خاصی هزینه نمی‌کند. سپاه معیارها را مطرح می‌کند و از اصولگرایی به عنوان یک تفکر و اندیشه و بازگشت به اسلام ناب و نه به عنوان حزب دفاع می‌کند.
وی افزود: من به عنوان کسی که مسئولیت نمایندگی ولایت فقیه در سپاه را بر عهده دارم اعلام می‌کنم که پاسداران ما اهل منطق و استدلال هستند و ما تنها معیار‌ها و آرمان‌ها را مطرح می‌کنیم.

سعیدی با بیان اینکه سپاه هرگز بصورت مصداقی در انتخابات وارد نمی‌شود، تاکید کرد: سپاه تنها چارچوب‌ها و معیارها را تبیین می‌کند و این به معنای دخالت در انتخابات نیست بلکه وظیفه ذاتی ما «مهندسی معقول و منطقی انتخابات» است.
وی درباره ویژگی‌های یک کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری نیز گفت: کسی که ‌می‌خواهد کاندیدای ریاست جمهوری شود باید دارای سه ویژگی‌ باشد؛ یعنی سخنان رهبری را فصل‌الخطاب بداند و در برابر اظهارات صریح ایشان نایستد، قدرت مدیریت کلان داشته باشد و ارزشی هم باشد. نظام امروز به یک چهره قوی و ارزشی نیاز دارد؛ البته منظور از ارزشی بودن این نیست که مستحبات را انجام دهد بلکه باید به اصول دینی ملتزم باشد.

 

Share/Save/Bookmark

 

مرجع :ايسنا
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۱۰-۱۹ ۱۵:۳۴:۴۳
مهندسی منطقی یعنی چه............؟
 
Austria
۱۳۹۱-۱۰-۱۹ ۱۷:۲۳:۴۷
مهندسی معقول و منطقی انتخابات

 

کد خبر: ۱۳۸۰۴۰
۱۹ دی ۱۳۹۱ - ۱۹:۰۰

 مسئول روابط عمومی کل سپاه در واکنش به ادعاهای مطرح شده پیرامون دخالت سپاه در انتخابات گفت: ادعاهای مهندسی شده پیرامون دخالت سپاه در انتخابات محکوم به شکست است.

به گزارش ایسنا، سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف با اشاره به اظهارات اخیر حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه، توضیح داد: منظور از عبارت «مهندسی معقول و منطقی در زمینه انتخابات»، مهندسی ورود منطقی و معقول برای فعال‌سازی ظرفیت‌های سپاه در اجرای مأموریت‌ها و مسئولیت‌های قانونی در حوزه انتخابات بوده و در واقع یک رویکرد درون‌سازمانی برای کمک به تأمین امنیت برگزاری انتخابات به شمار می‌رود و دقیقاً در مقابل نقطه القایی دشمن محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه "تمام همت سپاه و بسیج بر آن است که انتخابات در کشور باشکوه و عظمت و با حضور حداکثری ملت ایران و انتخاب اصلح صورت پذیرد"، تصریح کرد: سپاه شفاف‌سازی و ارائه معیارها و شاخص‌های کاندیدای اصلح در عرصه انتخابات را همواره به مثابه یک رسالت انقلابی و وظیفه شرعی دنبال کرده است و صرف نظر از هرگونه و وابستگی‌های جناحی گزینه انتخابی مردم را مورد احترام و حمایت قرار می‌دهد.

شریف با تاکید بر اینکه این سناریو به مانند گذشته با بی‌اعتنایی مردم بصیر و بیدار محکوم به شکست خواهد بود، خاطرنشان کرد: از جامعه رسانه‌ای کشور انتظار است با پرهیز از اقداماتی که ممکن است به پر کردن جدول دشمن کمک کند پرهیز کرده و حفظ مصالح و منافع ملی را در رفتار حرفه‌ای خود بروز دهند.

وی در بخش دیگری از توضیحات خود گفت: متأسفانه برخی رسانه‌ها بدون توجه به رسالت حرفه‌ای خود با زیر پاگذاردن اخلاق رسانه‌ای در انتشار برخی اخبار که دارای اهمیت و حساسیت نیز هست، به گونه‌ای عمل می‌کنند که برای رسانه‌های بیگانه و ضدانقلاب خوراک فراهم می‌کنند. امپریالیسم رسانه‌ای و معاندین نظام از فتنه 88 تاکنون با مهندسی یک سلسله ادعاها، تلاش سخیف و نخ‌نماشده‌ای را برای القای شبهه دخالت سپاه در انتخابات عملیاتی کرده و در پی سوء‌استفاده از اظهارات منسوب به فرماندهان و مسئولان سپاه و در مجموع مقامات و مدیران نظام هستند.

شریف تصریح کرد: آخرین تلاش آنان که چه بسا رفتار غیرحرفه‌ای بعضی از همکاران رسانه‌ای به آن دامن می‌زند و در صورت عدم هوشمندی و هوشیاری در آینده می‌تواند ابعاد وسیع‌تری پیدا کند، ورود به عرصه انتخابات و القای نقش مهندسی شده برای دخالت سپاه است.

بستن http://www.modarair.com/news/1391-07-15-14-25-57/وحدت-ملی.html
مطالب مرتبطمطالب مرتبط:
بازديد کل : 496097     
تمام حقوق مادی و معنوی محفوظ و متعلق به سايت بنياد مدارا و تدبير مردم ایران ( تأسیس: سال 1384 ) می باشد.
نام شما:
ایمیل مقصد: