نام شما:
ایمیل مقصد:

رييس سازمان نهضت سوادآموزي کشور:  ايران را به علت آمار بالاي بي‌سوادي ناقض حقوق بشر مي‌دانند

رييس سازمان نهضت سوادآموزي کشور: ايران را به علت آمار بالاي بي‌سوادي ناقض حقوق بشر مي‌دانند


گروه: اخبار و چشم انداز ایران
تاریخ درج: 1391/9/25
نویسنده: مدیر سایت
تعداد بازدید: 0

 

رييس سازمان نهضت سوادآموزي کشور گفت: سازمان ملل، ايران را به علت آمار بالاي بي‌سوادانش نقض کننده حقوق بشر مي‌داند و اين در حالي است که خود مردم ايران تمايلي به يادگيري ندارند.به گزارش ايسناعلي باقرزاده در پانزدهمين همايش ادواري رؤساي شوراهاي اسلامي استان‌هاي کشور در اصفهان، با بيان اينکه بر اساس قوانين سازمان ملل کسي که توان خواندن و نوشتن ندارد بي‌سواد محسوب مي‌شود، اظهار کرد: در ايران علاوه بر دو فاکتور ياد شده در سازمان ملل کسي که توانايي حساب کردن و روخواني قرآن را نداشته باشد نيز بي‌سواد محسوب مي‌شود.
وي به آخرين آمار بي‌سوادي در کشور اشاره کرد و افزود: براساس آنچه از سرشماري سال 90 اعلام شده است، در حال حاضر بيش از 15 درصد از جمعيت بالاي 10 سال که 9 ميليون و 719 هزار نفر از جمعيت کشور را شامل مي‌شوند توان خواندن و نوشتن ندارند. رييس سازمان نهضت سوادآموزي با بيان اينکه حدود 3 ميليون و 456 هزار نفر از اين تعداد در گروه سني 10 تا 49 سال هستند، افزود: اين گروه سني جمعيت مولد جامعه است و بي‌سوادي در اين رنج سني بسيار خطرناک است.
باقرزاده با بيان اينکه 44 درصد از جمعيت بي‌سواد کشور در روستاها زندگي مي‌کنند، اضافه کرد: 56 درصد از اين افراد در مناطق شهري و کلانشهرها و حاشيه شهرها زندگي مي‌کنند.
وي با بيان اينکه 36 ميليون نفر از جمعيت کشور منهاي طلاب، دانشجويان و دانش‌آموزان با سواد هستند، افزود: بيش از 83 درصد از اين جمعيت تحصيلات ديپلم دارند.
رييس سازمان نهضت سوادآموزي کشور با بيان اينکه ايران بر اساس آخرين گزارش توسعه منابع انساني از نظر سطح سواد از بين 139 کشور رتبه 87 را دارد، افزود: هم‌چنين سطح سواد مردم ايران در بين 24 کشور منطقه رتبه 15 را به خود اختصاص داده است. باقرزاده با بيان اينکه بيش از يک سوم بزرگسالان در کشور بي‌سواد هستند، افزود: بيش از يک ميليون و 500 نفر از اين افراد بي‌سواد فرزند دانش‌آموز دارند که ممکن است از نظر رفتاري و طرز تفکر با مشکلات زيادي روبرو باشند.
وي با تاکيد بر اينکه در حال حاضر از نظر سازمان ملل، ايران به علت آمار بالاي بي‌سوادي نقض کننده حقوق بشر است، تصريح کرد: اين در حالي است که هيچ مشکل اعتباري براي آموزش بي‌سوادان در کشور وجود ندارد. رييس سازمان نهضت سواد آموزي کشور با بيان اينکه عدم توانايي در جذب افراد بي‌سواد بزرگ‌ترين چالش نهضت سواد آموزي کشور مي‌باشد، افزود: متاسفانه افراد بي‌سواد در کشور تمايلي به يادگيري ندارند.
باقر زاده به واگذاري بيش از 55 درصد از فعاليت‌هاي سواد آموزي به مردم اشاره کرد و ادامه داد: سازمان نهضت سواد آموزي فعاليت‌هاي خود را به متقاضيان واگذار مي‌کند و کنترل لازم را بر روي فعاليت‌هاي اين افراد انجام مي‌دهد
بستن http://www.modarair.com/news/1391-07-15-14-25-57/نهضت-سوادآموزي.html
مطالب مرتبطمطالب مرتبط:
بازديد کل : 498299     
تمام حقوق مادی و معنوی محفوظ و متعلق به سايت بنياد مدارا و تدبير مردم ایران ( تأسیس: سال 1384 ) می باشد.
نام شما:
ایمیل مقصد: