نام شما:
ایمیل مقصد:

علیرضا قربانی در اینستاگرام خود نسبت به لغو کنسرت‌های شهرام ناظری و کیهان کلهر در نیشابور واکنش نشان داد./ امروز چه عنصرى برتر و اثرگذارتر و فراگيرتر از موسيقى براى بيان اين مفاهيم فاخر و انسانى-اخلاقى در جامعه و ترويج آن موجود است؟

علیرضا قربانی در اینستاگرام خود نسبت به لغو کنسرت‌های شهرام ناظری و کیهان کلهر در نیشابور واکنش نشان داد./ امروز چه عنصرى برتر و اثرگذارتر و فراگيرتر از موسيقى براى بيان اين مفاهيم فاخر و انسانى-اخلاقى در جامعه و ترويج آن موجود است؟


گروه: اخبار و چشم انداز ایران
تاریخ درج: 1395/2/29
نویسنده: مدیر سایت
تعداد بازدید: 0

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه خراسان، این خواننده سرشناس کشورمان که خود بارها، کنسرت‌هایش به بهانه‌های مختلف لغو شده است، شکواییه خود را از وضعیت اسف‌بار لغو کنسرت‌ها این‌گونه بیان می‌کند:
 
"شنیدن خبر لغو کنسرت هنرمند شايسته و دوست نازنینم کیهان کلهر و همین‌طور استاد گران‌قدر موسیقی ایرانی، شهرام ناظری عمیقاً باعث تاسف این‌جانب به عنوان عضو کوچکی از این خانواده هنری شد.
 
بیش از همه باعث تاسف است که این اتفاق در دیار مردمان نيك‌سرشتى می‌افتد که همیشه به هنردوستی و کرامت در جهان شهره بوده‌اند. سرزمینی که از بزرگانی چون خیام و عطار گرفته تا پرویز مشکاتیان -این سرو آزاد موسیقی ایرانی- را در دامان خود پرورش داده است. نه چنین مردمانی سزاوار آنند که بارِ چنین رفتار نابخردانه‌ای را به دوش بکشند و نه چنین هنرمندانی که در همه دنیا سفیر هنر و فرهنگ و صلح و دوستی ایران عزیزمان هستند.
 
برای بار دیگر با صدای بلند دادخواهی می‌کنم؛ از همه آن‌هایی که مسئولیتی به دوش دارند و هنوز اندکی دلشان برای فرهنگ و هنر این مرز و بوم می‌تپد. با صدای بلند می‌گویم، هرچند که هیچ‌گاه صدای هنرمندان موسیقی اجازه بلند شدن نداشته است. با صدای بلند می‌گویم که این اندک فرصت‌های باقیمانده برای حمایت از موسیقی ایرانی را از دست ندهید. چندان دور نیست که با این‌گونه رفتارهای قهری، همین پت پت رنجور موسیقی ایرانی رو به افول برود و جای آن را موسیقی‌هایی پر کند که هیچ ریشه‌ای در فرهنگ و آیین ما ندارد. جای آن را اعوجاج‌هایی بگیرد که با هیچ‌کدام از هنجارهای جامعه ایرانی-اسلامی ما سازگاری ندارد.
 
همان‌طور که در این سال‌های تلخی که گذشت محدود کردن موسیقی ایرانی با ضرب چماق خودسرها و لغو گاه و بیگاه آن به بهانه‌های واهی و از صحنه دور نگه داشتن بزرگانی چون استاد شجریان هیچ نتیجه‌ای جز جایگزین شدن موسیقی‌های ناهنجار غربی نداشته است.
 
مگر غير از اين است كه شالوده مفهومى اين موسيقى را كلام بزرگ مردانى از لسان الغيب حافظ شيرازى، سعدى شيرين سخن، مولانا، عطار نيشابورى، نظامى، فردوسىِ حكيم، خيام نيشابورى، فخرالدين عراقى گرفته تا نيما يوشيج، سهراب سپهرى، اخوان ثالث، فريدون مشيرى و هوشنگ ابتهاج تشكيل داده‌اند و در كدام يك از آثار اين بزرگان پيامى جز مهر، دوستى، انسانيت و اخلاق مى‌توان يافت؟
 
امروز چه عنصرى برتر و اثرگذارتر و فراگيرتر از موسيقى براى بيان اين مفاهيم فاخر و انسانى-اخلاقى در جامعه و ترويج آن موجود است؟
 
امروز اگر هنر اصیل این خاک را که حاصل قرن‌ها تلاش و خون خوردن نیاکان ما تا امروز بوده است، قربانی تسویه‌حساب‌های سیاسی کنیم، باید منتظر باشیم تا دشمنان ما از همین راه نفوذ، ریشه‌های فرهنگی ما را بخشکانند".

بستن http://www.modarair.com/news/1391-07-15-14-25-57/علیرضا-قربانی.html
مطالب مرتبطمطالب مرتبط:
بازديد کل : 497756     
تمام حقوق مادی و معنوی محفوظ و متعلق به سايت بنياد مدارا و تدبير مردم ایران ( تأسیس: سال 1384 ) می باشد.
نام شما:
ایمیل مقصد: