نام شما:
ایمیل مقصد:

 حجت الاسلام علی یونسی، مشاور رییس جمهوری: نوروز نماد اعتدال و آینده نگری ایرانیان است

حجت الاسلام علی یونسی، مشاور رییس جمهوری: نوروز نماد اعتدال و آینده نگری ایرانیان است


گروه: اخبار و چشم انداز ایران
تاریخ درج: 1394/12/18
نویسنده: مدیر سایت
تعداد بازدید: 0

تهران- ایرنا- مشاور رییس جمهوری در حوزه قومیت ها در ایران گفت: نوروز نماد خردورزی، اعتدال و آینده نگری ایرانیان بوده و اگر مردم ایران و سایر افراد منطقه هر کدام به نوعی در نوروز شادی می کنند این شادی برای تجدید حیات آنان است. به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، حجت الاسلام علی یونسی روز سه شنبه در همایش آیین ملی نوروز افزود: نوروز این ظرفیت را دارد که مردم کشورها را به هم پیوند دهد و باید در برابر خشونت، جنگ های قومی و فرقه ای بایستیم.
یونسی با بیان اینکه نوروز منحصر به فرد و از تمدن و دانش ایرانیان حکایت می کند اظهار داشت: این آیین هویت، فرهنگ و تاریخ ما است باید کوشش کنیم هر سال بهتر از سال های گذشته نوروز را پاس داریم.
مشاور رییس جمهوری در حوزه قومیت ها در ایران تصریح کرد: نوروز بزرگ ترین آیین مردمی است که بدون وابستگی به دولت ها و دین ها ماندگاری دارد و علی رغم اینکه چندین هزار سال تغییرات بنیادی در جغرافیای ایران رخ داده و گاهی نیز به اشغال بیگانگان درآمده همچنان نوروز برجاست و هیچ آیینی به گرد آن نمی رسد آنقدر ریشه دار است که فرهنگ، ملیت و هویت ما را نگاه داشته است.
یونسی افزود: این آیین به نظام و دولت وابسته نیست و با هیچ دینی نیز دشمنی ندارد هر دولت و نظامی اگر بخواهد با نوروز دشمنی کند خود مشکل پیدا کرده است.
وی تصریح کرد: در سال های اخیر حرکت هایی ایجاد شده که بین دولت های منطقه و مردمان آن آشتی برقرار شود که از برکت نوروز است.

بستن http://www.modarair.com/news/1391-07-15-14-25-57/علی-یونسی.html
مطالب مرتبطمطالب مرتبط:
بازديد کل : 498055     
تمام حقوق مادی و معنوی محفوظ و متعلق به سايت بنياد مدارا و تدبير مردم ایران ( تأسیس: سال 1384 ) می باشد.
نام شما:
ایمیل مقصد: