نام شما:
ایمیل مقصد:

يونسي، دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌ها:​ همه تاریخ ایران افتخارآمیز است

يونسي، دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌ها:​ همه تاریخ ایران افتخارآمیز است


گروه: اخبار و چشم انداز ایران
تاریخ درج: 1393/9/27
نویسنده: مدیر سایت
تعداد بازدید: 0

حجت‌الاسلام علی یونسی در همایش ملی «بازشناسی نهضت جنگل» که در تالار حکمت دانشگاه گیلان برگزار شد، با بیان این‌که پاسداشت بزرگانی چون میرزا کوچک تنها پاسداشت یک شخصیت محلی و منطقه‌ای نیست، اظهار کرد: اگرچه مطلع ظهور بزرگانی چون میرزا کوچک، ستارخان، باقرخان، رئیس‌علی دلواری و... یک منطقه بوده، اما متعلق به ایران‌ زمین و ثروت عظیم معنوی ایرانیان هستند. وی ملت بزرگ ایران را یک ملت کهنسال دارای تاریخ ژرف و دیرینه دانست و افزود: تاریخ ایران‌زمین پر از قهرمانانی چون سردارجنگل است؛ این شخصیت‌های بزرگ بوده‌اند که تاریخ را پیش برده و نگاشته‌اند و مشعل فروزان هدایت ملت ایران شدند؛ لذا تعظیم و تکریم این شخصیت‌ها در واقع تعظیم و تکریم همه ملت ایران است.

یونسی ادامه داد: دشمنان همیشه خواسته‌اند که با نادیده گرفتن ستارگان تاریخ ایران، ملت ما را تحقیر کنند، زیرا می‌دانستند اگر ملتی فاقد یک تاریخ درخشان باشد، می‌توان به راحتی آن را مدیریت کرد و بر سرنوشت او مسلط شد؛ اگر ملتی از گذشته خود برید، دیگر آینده ندارد و ملتی می‌تواند برای آینده خود برنامه داشته باشد که از گذشته خود آموخته باشد. دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌ها با بیان این‌که تمدن اسلامی در جهان بر شالوده فکری ایرانیان بنا شده است، تصریح کرد: ایرانیان بودند که تمدن بزرگ اسلامی را قبل از همه پی نهادند و لذا همه تاریخ ایران افتخارآمیز و منشاء اثر در منطقه و دنیاست. منطقه و جهان به تاثیرگذاری فکر و فرهنگ و نبوغ ایرانی اذعان دارند، اما کسانی هستند که مایلند از ایران و ایرانی چهره دیگری بسازند و هم کلیت فرهنگ ایران و هم اجرای آن را زیر سوال ببرند.

وی اضافه کرد: هر انسان و هر ملتی ممکن است نقاط منفی و مثبت داشته باشد اما برخی دنبال اشکالات می‌گردند و به دنبال اثبات این هستند که فرهنگ ایرانی را یک فرهنگ منفی جلوه کنند و به تحقیر مردم و تاریخ ایران بپردازند؛ چنین افرادی این همه زیبایی انسانی و افتخارات تاریخی را نمی‌بینند و فقط بدی‌ها و زشتی‌ها را به ویژه برای جوانان مطرح می‌کنند. یونسی تحقیر جدی یا با طنز قومیت‌ها و مذاهب داخل کشور را منطق دشمنان دانست و ادامه داد: این منطق، منطق دوران استعمار است و می‌خواهند ملت ایران از گردونه خارج گردد.

وی با بیان این‌که منطقه گیلان در طول تاریخ، بزرگترین افتخارات را برای ملت ایران آفریده است، خاطرنشان کرد: اولین نهضت رهایی‌بخش برای ملت ایران از گیلان آغاز شد؛ آل بویه از جنگل‌های شمال برخاستند و اولین حکومت مستقل ایرانی – اسلامی را تشکیل دادند و خلیفه را از اوج قدرت خودساخته پایین آوردند؛ حکومتی صد درصد ایرانی و شیعی در شمال ایران که هرگز تسلیم ظلم خلیفه عباسی و سیاست‌های تفرقه‌انگیزانه بین مذاهب دین اسلام نشدند. دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌ها به تسامح دینی حکومت آل بویه اشاره کرد و گفت: این هوش یک ایرانی و یک گیلانی است که هرگاه به حکومت می‌رسد به گونه‌ای عمل می‌کند که اصول، قربانی فروع نشود، زیرا هدف نجات و استعلای ملت، عدالت، اخلاق و ارزش های اساسی انسانی و اسلامی بود و تفاوت‌های دینی و قومی معنا نداشت.

یونسی با اشاره به شخصیت‌های بزرگ گیلان در مقایسه با جاهای دیگر، تصریح کرد: نبوغ مردم گیلان در حوزه‌های تاریخی، دینی، پزشکی، فرهنگی و... زبانزد است؛ شخصیت هایی همچون پروفسور سمیعی که دنیا به وجودش افتخار می‌کند و عالم فرزانه‌ای همچون آیت‌الله بهجت(ره) که تجسم عرفان و اخلاق است. وی گوناگون بودن اقوام و زبان و لهجه‌های مردم ایران را یک فرصت دانست و بیان کرد: اگر از این فرصت به درستی استفاده نکنیم هرگز به توسعه موردنظر نخواهیم رسید زیرا دشمنان درصدد هستند تا تفاوت‌ها را به تضاد و تضاد را به خصومت و جنگ تبدیل کنند؛ برخی نیز دانسته و ندانسته به دشمن خدمت می‌کنند و آنها را به اهداف ضد ایرانی و ضد اسلامی‌شان نزدیک می‌سازند.

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌ها با اشاره به شهادت غریبانه میرزا کوچک، گفت: در آن دوران افرادی بودند که از قیام میرزا اشکال می‌گرفتند و امروز نیز سعی می‌کنند این شخصیت بزرگ و اهداف نهضت او را زیر سوال ببرند؛ متاسفانه این شیوه خطرناک در عصر حاضر نیز صورت می‌گیرد و با سردارانمان اینگونه برخورد می‌کنیم. وی با بیان این‌که سرداران دفاع مقدس از میرزا کوچک جنگلی الهام گرفتند، متذکر شد: امروز اختلافات سیاسی برای ما منشا قضاوت شده و بین سردارانمان فرق می‌گذاریم؛ وجود اختلافات فکری و نظری ضروری است؛ اما باید یاد بگیریم عقاید یکدیگر حتی مخالف عقیده خودمان را تحمل کنیم و سخنان همه حتی دشمنان را بشنویم، چیزی که مورد تاکید قرآن کریم است.

یونسی بهره‌مندی از حقوق برابر را حکم انسانی دانست و گفت: براساس قانون اساسی همه افراد ملت از حقوق برابر برخوردارند و بدترین چیز همین است که از بکار بردن این لفظ بترسیم؛ همه اقوام و مذاهب ایران حقوق مسلم خود را دارند و چپ و راست بی‌معنی است؛ متاسفانه عده‌ای خود را متولی انقلاب می‌دانند و هر کسی در دایره فکر آنان نباشد را رد می‌کنند.

وی عدم بردباری سیاسی و نداشتن اخلاق انسانی و اسلامی را ویژگی چنین افرادی دانست و تاکید کرد: همین تفکر بود که میرزا کوچک خان را در تنگنا قرار داد و در نهایت منجر به شهادتش شد؛ باید تنگ‌نظری را کنار بگذاریم و دعواهای سیاسی را به حوزه‌های مدیریتی نکشانیم.

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌ها با تاکید بر شایستگی‌های اخلاقی و حرفه‌ای، یادآور شد: در کارهای مدیریتی باید از همه قابلیت‌ها استفاده کنیم و هیچکس را به دلیل گرایش مذهبی و سیاسی از خدمت محروم نسازیم؛ جهالت، استعمار و استکبار مثلث مبارزاتی میرزا بود و لذا همین شیوه را سرلوحه خود قرار دهیم و از تاریخ عبرت بگیریم. وی در پایان با اشاره به استعداد گیلان در رهیافت به توسعه، خاطرنشان کرد: خداوند همه ظرفیت‌ها را به این استان داده است و مردم خوب، تاریخ درخشان و استعدادها و پتانسیل‌های طبیعی یکی دیگر از مزیت‌های آن به شمار می‌آید؛ لذا شایسته نیست حتی یک بیکار در این استان وجود داشته باشد. دولت نیز وظیفه دارد بسترهای لازم را فراهم سازد.

بستن http://www.modarair.com/news/1391-07-15-14-25-57/رئیس-جمهور.html
مطالب مرتبطمطالب مرتبط:
بازديد کل : 498279     
تمام حقوق مادی و معنوی محفوظ و متعلق به سايت بنياد مدارا و تدبير مردم ایران ( تأسیس: سال 1384 ) می باشد.
نام شما:
ایمیل مقصد: