نام شما:
ایمیل مقصد:

ایران در انتظار سونامی اصلاحات و اعتدال

ایران در انتظار سونامی اصلاحات و اعتدال


گروه: اخبار و چشم انداز ایران
تاریخ درج: 1394/12/6
نویسنده: مدیر سایت
تعداد بازدید: 0

تدبیر24 :دیروز همزمان با آخرین روز از فرصت تبلیغات برای دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، حامیان اصلاحات با حضور خودجوش در خیابان ها و میادین تهران و شهرهای دیگر از فهرست ائتلاف اصلاح طلبان حمایت کرده و رای دهی به آن را به شهروندان دیگر توصیه کردند.

به گزارش خبرنگار گفت وگو نیوز، پس از انتشار پیام حمایت سیدمحمدخاتمی از لیست ائتلاف اصلاح طلبان برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، اینار نیز همچون انتخابات ریاست جمهوری سال 92 موجی از حمایت های مردمی و خودجوش در حمایت از این لیسن به راه افتاد، موجی که هرچه به روزهای پایانی انتخابات نزدیک تر می شد شدت بیشتری پیدا کرد و بعید نیست که در روز جمعه هفتم اسفندماه به سونامی رای به اصلاح طلبان منجر شود.

همزمان با آخرین روز از فرصت تبلیغات برای دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، گرچه شهر در تصرف بنرها و پوسترهای تبلیغاتی اصولگرایان و نامزدهای وابسته به آنان است، اما شهروندان و مردم نظر دیگری دارند، گروه های خودجوش دانشجویی، جوانان و اقشار مختلف جامعه با حضور در معابر و میادین سطح شهر اقدام به تبلیغ برای نامزدهای مورد حمایت فهرست اصلاح طلبان برای دو انتخابات مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی کرده و بسیاری از رانندگان نیز بر روی خودروهای خود تصاویری از آبت الله هاشمی رفسنجانی،سید حسن خمینی، حسن روحانی، محمود علوی و ... را نصب کرده اند.

گروهی دیگر از شهروندان نیز تصمیم گرفتند که از سرلیست اصلاح طلبان به عنوان نماد لیست 30 نفره این جریان حمایت کنند. پوسترهای 16 + 30 که در آن از مردم خواسته شده به تمامی افراد هر دو فهرست رای دهند از دیگر محتواهایی است که بر روی خودروها نصب شده یا در دست مردم قرار دارد.

 

 

گروهی از جوانان نیز با حضور مقابل ایستگاه های مترو، میادین اصلی شهر و ... اقدام به توزیع اقلام تبلیغاتی و برنامه های نامزدهای لیست ائتلاف اصلاح طلبان و خبرگان مردم  میان شهروندان کرده اند که عمدتا با استقبال آنان رو به رو می شد، تاکید جوانان بر ضرورت رای دادن به تمامی افراد هر دو فهرست از نکات جالبی است که در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی به چشم می خورد.

نیروهای پلیس پایتخت  و یگان ویژه نیز در برخی از معابر و میادین اصلی شهر مستقر هستند اما گزارشی از درگیری میان آنان و هواداران نامزدهای اعلام نشده است.

پیشتازی اصلاح طلبان در نظرسنجی ها

بر اساس آخرین نظرسنجی مرکز افکارسنجی ایسپا، وابسته به جهاد دانشگاهی، اگر تنها مشارکت کنندگان در انتخابات را در نظر بگیریم 22.2 درصد پاسخگویان از هر لیست چند نفر را انتخاب می‌کنند و 13.2 درصد نیز اعلام کرده اند که از لیست‌ها استفاده نمی‌کنند. همچنین 30.5 درصد اعلام کرده‌اند به لیست ائتلاف فراگیر اصلاح‌طلبان رأی خواهند داد و 24.2 درصد نیز اعلام کرده‌اند به لیست ائتلاف بزرگ اصولگرایان رأی خواهند داد. 8.7 درصد نیز لیست صدای ملت را انتخاب کرده‌اند.

البته این که ترکیب مجلس بیشتر از کدام لیست باشد بستگی زیادی به رأی کسانی دارد که گزینه ها را از لیست های مختلف انتخاب می‌کنند و یا از لیست‌ها استفاده نمی‌کنند.

 

همچنین در یک سؤال باز از پاسخگو خواسته شد سه گزینه اعلام نماید که در انتخابات مجلس به او رأی خواهد داد. نتایج نشان داد آقایان عارف، حدادعادل و مطهری با فاصله کمی نسبت به هم در رتبه اول تا سوم جای گرفته‌اند.

حال به نظر می رسد با توجه به پیشتازی اصلاح طلبان در نظرسنجی ها، این گروه سیاسی که رنگ فیروزه ای را برای خود انتخاب کرده اند، بیش از نیمی از سی کرسی تهران در مجلس را به خود اختصاص دهند.

 

 

در صورت تحقق این امر، مشخص می شود که دلیل حملات سازمان یافته چند روز اخیر به بنرها و پوسترهای تبلیغاتی نامزدهای مورد حمایت آنان اطلاعشان از نتایج نظرسنجی ها و رای مردم بوده است، پوسترها و بنرهای لیست خبرگان مردم، ائتلاف اصلاح طلبان و برخی از نامزدهای این جریان گرچه در مقایسه با تبلیغات اصولگرایان ناچیز است، اما همین مقدار نیز برای عده ای غیرقابل تحمل بوده و به تخریب آن پرداختند.

باید تا روز جمعه منتظر ماند و دید که آیا موج فیروزه ای اصلاحات به بهارستان خواهد رسید یا خیر، برای تحقق این مهم لازم است حامیان اصلاحات و دولت ضمن مشارکت بالا، نام تمامی افراد حاضر در هر دو لیست را در برگه اخذ رای وارد کنند و حضور خود در شعب اخذ رای را به ساعات پایانی موکول نکنند

بستن http://www.modarair.com/news/1391-07-15-14-25-57/اصلاحات.html
مطالب مرتبطمطالب مرتبط:
بازديد کل : 498203     
تمام حقوق مادی و معنوی محفوظ و متعلق به سايت بنياد مدارا و تدبير مردم ایران ( تأسیس: سال 1384 ) می باشد.
نام شما:
ایمیل مقصد: