نام شما:
ایمیل مقصد:

واژگوني اتوبوس راهيان‌نور، بروجن را عزادار كرد ۲۶دانش‌آموز راهیان‌نور کشته شدند، پاسخگوكيست؟

واژگوني اتوبوس راهيان‌نور، بروجن را عزادار كرد ۲۶دانش‌آموز راهیان‌نور کشته شدند، پاسخگوكيست؟


گروه: اخبار و چشم انداز ایران
تاریخ درج: 1391/7/29
نویسنده: مدیر سایت
تعداد بازدید: 1

 

گروه حوادث: واژگونی خونين یک اتوبوس راهیان نور در مسیر اهواز - بروجن، باعث کشته‌شدن 26 دانش‌اموز دختر بروجني و مجروح شدن 20 نفر ديگر از دانش‌اموزان شد تا اين شهر استان چهارمحال بختياري را در عزاي كامل فرو ببرد.
۲۶دانش‌آموزراهیان‌نور کشته شدند، پاسخگوكيست؟
سرهنگ رضا سلبی در گفتگو با مهر اظهار داشت: عصر روز گذشته تصادف یک دستگاه اتوبوس در کیلومتر ۱۸۵ محور ایذه - لردگان به ماموران پلیس راه اعلام شد.
سرهنگ مهماندار رییس پلیس راه کشور گفت: نیمه شب گذشته یک اتوبوس اسکانیا که از اهواز به سمت بروجن در حال حرکت بود در کیلومتر ۱۸۵ لردگان به دهدز، به دلیل تخطی از سرعت مجاز از مسیر خارج و واژگون شد. به گفته او در این حادثه ۲۱ نفر در دم کشته و ۲۳ نفر مجروح شدند.
مدیرکل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری تعداد کشته شده های این تصادف را ۲۶ نفر عنوان کرد و گفت: اتوبوس دانش آموزان شهرستان بروجن هنگام بازگشت از مناطق جنوبی ایران در محور لردگان به دهدز دچار حادثه شد. ستار فرهادی، مدیرکل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری گفت: متاسفانه جمعه شب بر اثر سقوط یک دستگاه اتوبوس در محور لردگان به خوزستان، ۲۶نفر از دانش آموزان شهرستان بروجن جان خود را از دست دادند.
 پیکر دانش آموزان جان باخته به شهرستان بروجن انتقال یافت. به گفته او بلافاصله پس از این حادثه ۲۰ دستگاه آمبولانس به منطقه اعزام شد و اجساد دانش آموزان جان باخته نیز به این شهرستان منتقل شد. ۱۴دانش اموز مجروح این حادثه با همکاری مدیریت بحران خوزستان به بیمارستانهای این استان منتقل شدند. هم اينك شهرستان بروجن غرق در ماتم و عزاست و پیکر این دانش آموزان امروز در اين شهر تشیيع خواهد شد.
معلوم نيست در حاليكه تاكنون و طي چند ساله اخير اعزام گروهي دانش‌اموزان به سفرهاي اردويي، بارها باعث حوادث خونين رانندگي و عزادار كردن صدها خانواده ايراني شده تداوم گسترده و مستمر اعزام نوجوانان آن هم بدون توجه به مسائل جنبي آن از چه استدلالي برخوردار بوده و در چنين مواقعي، چه مسئول و سازماني بايد جوابگوي خانواده‌هاي داغدار باشد و اصولا هر پاسخي هم آيا نوجوانشان را به آنها باز خواهد گرداند؟ 

حاجی بابایی از پاسخگویی در مورد حادثه مرگ ۲۶ دانش آموز خودداری کرد!

حمیدرضا حاجی بابابی پس از سخنرانی طولانی خود در جمع کارکنان دانشگاه فرهنگیان حاضر به پاسخگویی به سئوال خبرنگاران نشد و تنها هنگامی که خبرنگاران از او درباره مرگ دانش‌آموزان راهیان نور سئوال کردند، گفت: بروید از مسئولانش بپرسید. خبرنگاران حوزه آموزش و پرورش در شرایطی که به مدت ۴۵ دقیقه به صورت ایستاده در انتظار وزیر آموزش و پرورش بودند تا به سئوال آ‌نها پاسخ دهد، حمیدرضا حاجی بابایی تنها با گفتن بروید از مسئولانش بپرسید، محل برنامه را ترک کرد.

 

Share/Save/Bookmark

 

 
۱۳۹۱-۰۷-۲۹ ۱۰:۳۹:۱۰
بروجن عزاست ...
 
۱۳۹۱-۰۷-۲۹ ۱۰:۴۰:۴۹
تعداد کشته ها بیشتر است
 
معلم
۱۳۹۱-۰۷-۲۹ ۱۰:۴۲:۲۷
بسمه تعالی
ضمن عرض تسلیت به خانواده های این دانش آموزان و شفای عاجل مجروحان این حادثه. بنده یکی از دبیران خوزستانی هستم که اعزام دانش آموزان در قالب درس آمادگی دفاعی به این شکل را دارای اثرات نا مطلوب می دانم. زیرا به غیر از روایتی که راوی همراه در مناطق جنوبی برای دانش آموزان می گویند یا لاشه های تانک ها و اداوات به جای مانده را می بینند اثر ماندگاری بر ذهن و رفتار دانش آموزان ندارد. از سوی دیگر کنترلی بر رفتار دانش آموزان صورت نمی گیرد و در خوابگاه ها متاسفانه رفتارهايی چون مسخره کردن، موبایل بازی و سرگرم شدن با آن یکی از معضلات اکثر کاروان ها می باشد. لذا کمتر دبیری حاضر به همراهی با کاروان ها می باشد. تصادف ها نیز که مزید بر علت شده است. امیدوارم آموزش و پرورش فکر اساسی برای درس آمادگی دفاعی یا اعزام ها کند.
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۷-۲۹ ۱۱:۲۷:۵۸
سلام خوبه بازم از این کار ها آموزش پرورش انجام بده.......یادشون نره ها؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
 
حبيب
United States
۱۳۹۱-۰۷-۲۹ ۱۵:۴۷:۳۳
آقای وزیر آموزش پرورش اگر حضور فرزندان در راهیان نوراجباری است برا ی چه رضایت نامه می گیرید، کجای مملکت داری شما دارای نظارت صحیح است که فرزندان ما را به اردوهای خود می برید، معلم سیر دارید؟ ناظم سیر دارید؟ راننده دلخوش دارید؟ جاده درست و حسابی داری؟ مربی تربیتی آدم حسابی داری؟ اتوبوس بی عیب و نقص داری ؟ پس برای چه رضایت نامه می گیری؟ یعنی حتی آنها نمی توانند از پر پر شدن عزیزشان شکایت کنند!
بستن http://www.modarair.com/news/1391-07-15-14-25-57/1391-07-29-18-12-01.html
مطالب مرتبطمطالب مرتبط:
بازديد کل : 497435     
تمام حقوق مادی و معنوی محفوظ و متعلق به سايت بنياد مدارا و تدبير مردم ایران ( تأسیس: سال 1384 ) می باشد.
نام شما:
ایمیل مقصد: