نام شما:
ایمیل مقصد:

فاطمه معتمدآریا در مراسم رونمایی ازسی اثر اهدایی هنرمندان : احساس غرور می‌کنم از بخشندگی این گوهرهای هنری

فاطمه معتمدآریا در مراسم رونمایی ازسی اثر اهدایی هنرمندان : احساس غرور می‌کنم از بخشندگی این گوهرهای هنری


گروه: مطالبات زنان، جوانان و نوآوران
تاریخ درج: 1391/10/9
نویسنده: مدیر سایت
تعداد بازدید: 0
 

شب گذشته هنرمندان عرصه‌های مختلف تجسمی، سینما، تئاتر و موسیقی برای یک حرکت بشردوستانه در نگارخانه اکو حضور داشتند تا به مناسبت پنجاهمین سالگرد تاسیس برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد، هنر خود را به نیازمندان اهدا کنند.
به گزارش پایگاه خبری فریادگر، فاطمه معتمدآریا بازیگر سینما و تئاتر كه در مراسم رونمایی از سی اثر اهدایی هنرمندان به برنامه جهانی غذا سخن می‌گفت؛ بیان کرد: امروز در این جمع احساس غرور می‌کنم زیرا در محفلی قرار گرفته‌ام که هر حرکت ، قدم و نگاهی پر از انسانیت،‌ محبت و هنر است. او ادامه داد: امروز در جایی قرار گرفته‌ام که جزو نادر مکان‌هایی است که به لحاظ تقسیم داشته‌هایم احساس کوچکی می‌کنم . زیرا وقتی می‌بینم هر کدام از این گوهرهای هنری در نهایت بخشندگی،‌ کارهایشان را اهدا کرده‌اند تا به یک حرکت نوع‌دوستانه کمک کنند احساس می‌کنم که چقدر بی مایه هستم و چیزی از دستم برنمی‌آید.
درادامه این مراسم خسرو سینایی با تبریک به برگزارکنندگان چنین مراسم‌هایی گفت: از دوران باستان در فرهنگ ما نیروهای اهورایی و اهریمنی وجود داشته است و هنرمند جزیی نیروهای اهورایی است. او اضافه کرد: در کشورهای مختلف، با فجایعی که رخ می‌دهد ما هنرمندان با وجود اینکه بمب و مسلسل نداریم اما ابزاری در اختیار داریم تا به مردم دنیا این نوید را بدهیم که انسانیت همیشه وجود دارد و در نهایت این نیروهای اهورایی هستند که برنده می‌شوند. سینایی با اشاره به برنامه جهانی غذا و نمایشگاهی که به همین بهانه در نگارخانه اکو برپا شده بود گفت: شما یک فعالیت سازنده انسانی را به هنر پیوند زده‌اید و این فعالیت هر چند نرم نرم اما پیشتر و پیشتر می‌رود و از اینکه به اهل هنر توجه کرده‌اید باید قدردانتان باشیم و امیدواریم جامعه هنری این فعالیت‌ها را به درستی حمایت کند.
کابلی خوانساری هنرمند نقاش نیز طی سخنانی گفت: درست است که برنامه جهانی غذا ۵۰ سال است که در دنیا اجرا می‌شود و ایرانیان نیز از آن استقبال کرده‌اند اما چنین نگاهی در ایران از هزار سال پیش وجود داشته است. وی ادامه داد: یکی از سرلوحه‌های رفتاری ما شعری از ابولحسن خرقانی است که می‌گفت: هر کس که در این سرا درآید، نانش دهید و از ایمانش مپرسید چه آنکس که بدرگاه باری تعالی به جان ارزد، البته بر خوان بوالحسن به نان ارزد.
نگار گرامی نماینده برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحدنیز با اشاره به اهداف این برنامه گفت:برنامه جهانی غذا بازوی کمک رسانی سازمان ملل متحد است و در کنار سایر سازمان‌ها فعالیت می‌کند و این مراسم به بهانه پنجاهمین سالگرد تاسیس سازمان برنامه جهانی غذا نوعی قدردانی از هنرمندانی است که آثار خود را اهدا کرده‌اند.
نمایشگاه ۳۰ اثر هنری از هنرمندان ایران به مناسبت پنجاهمین سالگرد تاسیس سازمان جهانی غدا فائو در موسسه فرهنگی اکو برگزار می‌شود

بستن http://www.modarair.com/news/1391-07-15-14-20-48/فاطمه-معتمدآریا.html
مطالب مرتبطمطالب مرتبط:
بازديد کل : 496105     
تمام حقوق مادی و معنوی محفوظ و متعلق به سايت بنياد مدارا و تدبير مردم ایران ( تأسیس: سال 1384 ) می باشد.
نام شما:
ایمیل مقصد: