نام شما:
ایمیل مقصد:

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان: با کاهش سرمایه اجتماعی جوانان مواجه هستیم

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان: با کاهش سرمایه اجتماعی جوانان مواجه هستیم


گروه: مطالبات زنان، جوانان و نوآوران
تاریخ درج: 1394/8/23
نویسنده: مدیر سایت
تعداد بازدید: 0

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: با هشدار کاهش سرمایه اجتماعی جوانان در زمینه سطح اعتماد و مشارکت اجتماعی مواجه هستیم.

محمدرضا رستمی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: پیمایش ملی ارزش‌ها و نگرش‌های جوانان در زمینه اعتماد جوانان، نتایج حیرت انگیزی داشت. بر اساس آن 69 درصد از جوانان معتقدند که به جوانان در زمینه واگذاری مسئولیتها اعتماد نمی‌شود. این آمار یک هشدار جدی برای ماست.

وی تصریح کرد: جوانان قابلیت‌ها و نوآوری‌های زیادی دارند علاوه بر آن از هوش بالا و دسترسی به اطلاعات با آخرین امکانات برخوردار هستند. در صورتی که به آنها اعتماد نشود سرمایه اجتماعی جوانان هر روز کاهش می‌یابد. وقتی که در جامعه جوان بی اعتمادی شکل بگیرد، چنین حسی به طور متقابل به سیستم اجتماعی نیز بر می‌گردد.رستمی با بیان اینکه مشارکت و اعتماد مهمترین سرمایه‌های اجتماعی هستند تاکید کرد: اگر برای اعتماد و مشارکت جوانان ارزش کافی قائل نشویم با مشکلات اقتصادی از جمله اشتغال، آسیب‌های اجتماعی بسیار گسترده و مسائل نامناسب فرهنگی مواجه می‌شویم. بنابراین اگر دلسوزانی در کشور هستند که داعیه دار موضوع جوانان هستند لازم است به جای حرف زدن و شعار دادن در حوزه‌های اجرایی و عملیاتی به جوانان اعتماد کنند و مسئولیتهای اجرایی و تصمیم گیری کشور را به نسبتی مناسب به جوانان واگذار کنند.

رستمی با بیان اینکه پیرسالاری در همه شئون در کشور رخنه کرده است، تاکید کرد: حضور جوانان می‌تواند باعث کاهش این مسئله شود. در واقع هیچ مسئله‌ای امروز مهمتر از پرداختن به ترمیم سرمایه اجتماعی جوانان در کشور وجود ندارد.وی اضافه کرد: افزایش خشم و خشونت و انواع آسیب‌ها مانند اعتیاد و اعتماد نکردن جوانان به یکدیگر به منظور تشکیل زندگی مشترک از کاهش سرمایه اجتماعی نشأت می‌گیرد و در حال حاضر سرمایه اجتماعی مشارکت نیز کاهش یافته است، در حالیکه تشکیل یک زندگی مشترک نیاز به مشارکت دو خانواده دارد.رستمی ادامه داد: امکان مشارکت برای شکل گیری خانواده وجود ندارد و یکی از علل آمار بالای طلاق در پنج سال اول زندگی مشترک، بدبینی زوجین به هم و پایین بودن سرمایه اجتماعی است. علاوه بر آن سرمایه اجتماعی مشارکت نیز به منظور رفع مشکلات زوجین جوان پایین است.

 وی با اشاره به مشکل اشتغال جوانان گفت: مشکل اشتغال جوانان بر اساس سرمایه اعتماد باید حل شود و جوانان حاضر به مشارکت برای حل مسائل شغلی و کاری خود باشند. در واقع به منظور شکل گیری یک شرکت،تعاونی و یک مجموعه مشارکتی برای کسب و کار جدید نیازمند اعتماد به یکدیگر هستیم.افول سطح اعتماد و مشارکت موجب آسیب رسیدن به تمام شئون اجتماعی و اقتصادی می‌شود

بستن http://www.modarair.com/news/1391-07-15-14-20-48/امور-جوانان.html
مطالب مرتبطمطالب مرتبط:
بازديد کل : 498188     
تمام حقوق مادی و معنوی محفوظ و متعلق به سايت بنياد مدارا و تدبير مردم ایران ( تأسیس: سال 1384 ) می باشد.
نام شما:
ایمیل مقصد: