نام شما:
ایمیل مقصد:

 پیکر سیمین بهبهانی با شعر و موسیقی و حضور دوستدارانش از تالار وحدت به سمت آرامگاه خانوادگی این شاعر غزل‌سرا در بهشت زهرا (س) تشییع شد.

پیکر سیمین بهبهانی با شعر و موسیقی و حضور دوستدارانش از تالار وحدت به سمت آرامگاه خانوادگی این شاعر غزل‌سرا در بهشت زهرا (س) تشییع شد.


گروه: مطالبات زنان، جوانان و نوآوران
تاریخ درج: 1393/5/31
نویسنده: مدیر سایت
تعداد بازدید: 1

به گزارش ایسنا، مراسم تشییع پیکر سیمین بهبهانی صبح جمعه (31 مردادماه) با حضور جمع زیادی از مردم در محوطه تالار وحدت برگزار و پیکر او برای خاک‌سپاری در مقبره خانوادگی شماره 72 راهی بهشت زهرا (س) شد. در این مراسم محمود دولت‌آبادی‌، محمدرضا شجریان‌، جواد مجابی‌، ابوالحسن تهامی‌ (دوبلور و داماد سیمین بهبهانی) و علی بهبهانی (پسر ارشد سیمین بهبهانی) سخن گفتند. همچنین شهرام ناظری‌، همایون شجریان و صدیق تعریف قطعاتی از شعرهای سیمین بهبهانی را به صورت آواز اجرا کردند.

در مراسم تشییع پیکر سیمین بهبهانی چهره‌هایی همچون علی مرادخانی (معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)، بهمن فرمان‌آرا، جعفر پناهی، نسرین ستوده، ضیاء موحد، فرهاد فخرالدینی، علی دهباشی، اکبر زنجانپور، علی میرزائی، علی باباچاهی، یغما گلرویی، محمد نوری‌زاد، فاطمه راکعی، محمود معتقدی، ناصر فیض، ساعد باقری، عبدالحسین مختاباد، گوهر خیراندیش، رویا نونهالی، مهناز افشار، سیروس ابراهیم‌زاده، مریم بوبانی، محمد متوسلیان، منوچهر حسن‌زاده، ناهید توسلی حضور داشتند.

از روز گذشته شایعاتی مبنی بر مخالفت شهرداری کرج با دفن این شاعر پرآوازه ایران در امامزاده طاهر شنیده می شد. بهبهانی سال ها پیش در جوار مقبره همسرش، محل دفن خود را خریداری کرده بود اما به نظر می رسد دردسرهایی که حضور قبر احمد شاملو برای متولیان این محل داشته، دلیل اصلی مخالفت (یا هر اتفاق دیگری!) با دفن سیمین بهبهانی در این محل بوده است.
علی بهبهانی که جزئیات برنامه های تشییع مادرش را تشریح می کرد، هم ديروز به طور ناگهاني خبر داد که "سیمین" در بهشت زهرا به خاک سپرده می شود نه در امام زاده طاهر! 

او با تأکید بر اینکه برگزارکننده این مراسم خانواده سیمین بهبهانی است، درباره خواسته این شاعر مبنی بر خاکسپاری در جوار همسر و نوه‌اش در امامزاده طاهر کرج گفت،متأسفانه این امر مقدور نشد. رخدادی که بار دیگر جفای مسئولان به اهل فرهنگ را عیان کرد. که حتی وصیت یک شاعر بلندآوازه درباره محل دفنش، فدای مصلحت های مبهم می شود. تا بر خلاف آن چه که سیمین بهبهانی در یکی از شعرهایش گفته بود رویایش برای دفن در نقطه ای که دوستش می داشت تعبیر نشود و "از کف برود".
"هفتاد سال این گله جا ماندم که از کف نرود
یک متر و هفتاد صدم: گورم به خاک وطنم"

فریبرز رئیس‌دانا، اقتصاددان و عضو کانون نویسندگان ایران هم اواخر ديشب در صفحه فیس‌بوک خود در اعتراض به عدم اجازه به دفن سيمين بهبهاني در امامزاده طاهر كرج (طبق وصيتش) و دفن پيكر او در بهشت زهرا نوشت: اعضاي کانون نویسندگان ایران در اعتراض به اين اقدام در مراسم تشييع او شركت نمي كنند. در بخشي از نوشته اعتراضي رييس دانا آمده است: سيمين جان مرا می‌شناسی خوب و می‌دانی که بايد هم واکنش من همين باشد. بارها از اين بابت مرا تشويق کرده‌ای: من و تقريبا همه‌ی دوستان کانون به انتخاب خودشان با تو از همين جا بدرود می‌گوئيم و به احترام نام بلندت که خاتون غزل آزادی و از سرداران کانون نويسندگان ايران بودی در مراسم (جمعه) و هيچ يک از مراسم تحميلی رياکارانه از اين دست شرکت نخواهيم کرد. از نظر ما اين خواست تو است. شايد از نظر ديگران می‌بايست در تشريفات دولتی‌ای شرکتت می‌دادند که همين ديشب يکی از متوليانش گفته بود: «امامزاده طاهر جای نويسنده و شاعر و مطرب و...نيست.»

بستن http://www.modarair.com/news/1391-07-15-14-20-48/1393-05-31-20-45-27.html
مطالب مرتبطمطالب مرتبط:
بازديد کل : 496069     
تمام حقوق مادی و معنوی محفوظ و متعلق به سايت بنياد مدارا و تدبير مردم ایران ( تأسیس: سال 1384 ) می باشد.
نام شما:
ایمیل مقصد: